۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
حمله سایبری علیه ما زیاد است
روسیه:

حمله سایبری علیه ما زیاد است

براساس اعلام وزارت امور خارجه روسیه، آمریکا و متحدانش حملات سایبری گسترده‌ای را علیه روسیه انجام داده اند.

به گزارش بازار، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، این کشور هر روز با "صدها هزار" حمله سایبری روبرو می‌شود و مسکو در تلاش است تا منشأ حملات را شناسایی کند.

این وزارتخانه افزود، آمریکا و متحدانش حملات سایبری گسترده‌ای را علیه روسیه انجام داده اند و در واقع ارتشی از مزدوران سایبری در حال انجام جنگ علیه روسیه هستند.

براساس خبرهای منتشر شده، اوکراینی‌ها یک فراخوان بین‌المللی برای هکرهایی از سراسر جهان به منظور نفوذ رایانه‌ای به نرم افزارها و سخت افزارهای روسیه صادر کرده اند. بدین صورت، نهادهای دولتی، رسانه‌ها، تأسیسات زیرساختی حیاتی و سیستم‌های پشتیبانی حساس هر روز با استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی پیشرفته در معرض حملات قدرتمند هکری قرار می‌گیرند.

در همین حال؛ به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، ارتش این کشور شش فروند از هواپیماهای جنگ الکترونیک خود را در پایگاه هوایی شپانگدالم واقع در جنوب غربی آلمان مستقر می‌کند.

سخنگوی پنتاگون مدعی‌ شد که هواپیماهای بوئینگ ئی‌ای-۱۸جی گرولر که در جنگ الکترونیک تخصص دارند با هدف استفاده از آن‌ها در جنگ اوکراین در این منطقه از آلمان مستقر نمی‌شوند.

این نوع هواپیماها در حملات سایبری و جنگ الکترومغناطیسی با توانایی بالای ایجاد پارازیت تخصص دارند. به همراه این شش فروند ۲۴۰ نظامی شامل خلبان، خدمه و نیروی تعمیر و نگهداری در این پایگاه هوایی مستقر می‌شوند.

در بودجه نظامی امسال آمریکا که روز دوشنبه اعلام شد، شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار کمک نظامی برای اوکراین در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۴۲٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha