۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
برنامه های اقتصادی چین در ترویج انرژی سبز، امور مالی، حمل و نقل و فناوری تحت کمربند_جاده
در دستورالعمل جدید مطرح شد؛

برنامه های اقتصادی چین در ترویج انرژی سبز، امور مالی، حمل و نقل و فناوری تحت کمربند_جاده

ترویج توسعه اقتصاد سبز چین تحت ابتکار عمل یک کمربند_یک جاده یک گام بزرگ برای واکنش فعالانه در قبال تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و حفاظت از امنیت زیست محیطی جهانی است.

به گزارش بازار؛ برنامه ریز ارشد اقتصادی چین دستورالعملی در مورد توسعه سبز طرح کمربند و جاده (BRI) صادر کرد و شرکت ها را به سرمایه گذاری و همکاری در زمینه انرژی سبز، امور مالی، حمل و نقل، فناوری، استانداردها و همچنین تولید خودروهای ان ای وی تشویق کرد.

در دستورالعمل منتشر شده توسط کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) آمده است که ترویج توسعه اقتصاد سبز تحت ابتکار عمل یک کمربند_یک جاده یک گام بزرگ برای واکنش فعالانه در قبال تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و حفاظت از امنیت زیست محیطی جهانی است.

در همین راستا، مقامات چینی اعلام کرده اند که ما شرکت‌ها را تشویق می‌کنیم تا در صنعت انرژی‌های نو و تولید NEVs سرمایه‌گذاری و همکاری کنند.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی نیز اعلام کرد: ما شرکت‌ها را تشویق می‌کنیم تا صندوق‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور را با تمرکز بر بخش‌های سبز و کم کربن ایجاد کرده و به طور انعطاف‌پذیری همکاری سرمایه‌گذاری در صنایع سبز را به طرق مختلف انجام دهند.

پلنر ارشد اقتصادی چین همچنین متعهد شد که تا سال ۲۰۲۵ به طور پیوسته همکاری در زمینه زیرساخت های سبز، انرژی، حمل و نقل و امور مالی را پیش ببرد در حالی که تا سال ۲۰۳۰، سیستم های پیشگیری و کنترل خطرات زیست محیطی برای پروژه های خارج از کشور باید بهبود یابد.

برای تحقق این اهداف، ابن کمیسیون تصریح کرد که چین ساخت پروژه های جدید انرژی زغال سنگ در خارج از کشور را متوقف خواهد کرد. علاوه بر آن، برای پروژه‌های موجود در این بخش، چین شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا استفاده پاک و کارآمد از زغال‌سنگ را تقویت کنند و در عین حال امکانات حفاظت از انرژی و محیط‌زیست را از طریق استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند گوگرد زدایی کارآمد و جذب، استفاده و ذخیره‌سازی دی اکسید کربن ارتقا دهند.

همکاری در زمینه انرژی سبز نیز با تشویق شرکت های انرژی خورشیدی و بادی چین برای جهانی شدن تقویت خواهد شد. افزون بر این، تحقیقات و آموزش مشترک در زمینه تولید انرژی های تجدیدپذیر کارآمد و کم هزینه، انرژی هسته ای پیشرفته، شبکه های هوشمند و ذخیره انرژی هیدروژن انجام خواهد شد.

با توسعه اقتصاد سبز تحت طرح جاده ابریشم، شرکت‌ها تشویق می‌شوند تا برقی‌سازی راه‌آهن‌های خارج از کشور را ترویج کنند و حمل‌ونقل چندوجهی و لجستیک سبز، به ویژه قطارهای باری چین_اروپا را توسعه دهند. راه‌آهن باری چین_اروپا به ویژه در بحبوحه شیوع کووید-۱۹، یک رابط حمل‌ و نقل باثبات و فزاینده مهم بین چین و اروپا بوده است.

بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ژانویه، بیش از ۵۰ هزار سفر قطار باری چین_اروپا انجام شد که تجارت‌ها به ۱۸۰ شهر در ۲۳ کشور اروپا گسترش یافتند.

کد خبر: ۱۴۲٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha