۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
بیت کوین در مرز ۴۸ هزار دلار قرار گرفت
تحلیل روزانه بازار رمز ارز؛

بیت کوین در مرز ۴۸ هزار دلار قرار گرفت

ارزش رمز ارزها در بازارهای جهانی در حال افزایش است. این در حالیست که ارزش ین ژاپن به پایین ترین سطح طی شش سال اخیر رسیده است.

بازار؛ گروه بین الملل: امروز بازارهای مالی با افزایش ارزش روبرو شدند. رشد قیمت در بازار سهام امریکا و اروپا با افزایش ارزش رمز ارزها همراه بود. در شرایطی که پیش بینی ها از احتمال باقی ماندن قیمت بیت کوین در مرز ۴۵ هزار دلار حکایت داشت، امروز ارزش هر بیت کوین از مرز ۴۷ هزار دلار فراتر رفت و این روند افزایشی قیمت ادامه پیدا کرد.

طبق گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ در روز ۲۹ مارس سال ۲۰۲۲ معادل ۹ فرودین سال ۱۴۰۱ ارزش شاخص سهام در بازار امریکا ۳ درصد ود ر بازار اروپا ۱.۸ درصد رشد کرد. در این روز ارزش دلار در برابر یورو افزایش یافت و دلیل این مساله هم نگرانی در مورد کمبود عرضه گاز به بازار اروپا و ایجاد محدودیت در فعالیت شرکتهای صنعتی ذکر شد.

از طرف دیگر ارزش ین در برابر دلار امریکا به پایین ترین سطح طی شش سال اخیر رسید.افت ارزش ین در شرایطی اتفاق افتاد که اقتصاد ژاپن خبر از افزایش نرخ رشد اقتصادی داده است و اروپا در تلاش است تا از فشارهای اقتصادی ناشی از درگیری های روسیه و اوکراین و رشد تورم بکاهد.

طبق گزارش ارایه شده توسط فارکس دیلی در این روزهر دلار امریکا ارزشی معادل ۱۲۳.۷۳ ین داشت که پایین ترین ارزش ین طی شش سال اخیر است و پیش بینی می شود این روند کاهشی ارزش ین تا انتهای ماه آوریل ادامه داشته باشد.

رییس بانک مرکزی ژاپن اخیرا به این وضعیت عکس العمل نشان داده است. او با اشاره به این مساله که تورم ناشی از کرونا و رشد قیمت نفت در بازار جهانی از عوامل اصلی تاثیر گذار روی افت ارزش ین بود افزود: «وضعیت بازار ارز به دقت رصد می شود تا در صورت کاهش بیشتر ارزش ین سیاستهای لازم در کشور اتخاذ شود. سرمایه گذاران بر این باورند که بازار ین در بی ثبات ترین حالت ممکن خود قرار دارد و به همین دلیل تقاضا برای آن کاهش یافته است.»

در بازار رمز ارزها افزایش ارزش بیت کوین توجه رسانه ها را جلب کرد. بررسی ها نشان می دهد امروز ارزش هر بیت کوین با بالغ بر یک درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به بالغ بر ۴۷ هزار و ۴۶۴ دلار رسید که بالاتر از قیمت مقاومتی در بازار بیت کوین است. امروز قیمت هر اتریوم برابر با ۳۳۹۹ دلار بود و هر XRP قیمتی برابر با ۸۷ سنت داشت.

اما این رشد قیمت در شرایطی اتفاق افتاده است که هنوز بسیاری از قدرت های بزرگ اقتصادی مانند ژاپن و چین در مقابل توسعه بازار رمز ارز ایستادگی می کنند و بر این باورند که این بازار به منافع اقتصادی آنها آسیب وارد می کند.در این کشورها قانون گذاری برای مقابله با رشد بازار رمز ارز در جریان است.

در چین قوانینی در جهت منع فعالیت در دنیای رمز ارزها وضع شده است و به نظر می رسد تلاش برای تقویت جایگاه ارز دیجیتال تنها با هدف مقابله با بازار رمز ارز در جریان است.

اما در دنیای اقتصاد دیجیتال خبرهای دیگری هم به گوش می رسد. قانون گذاران امریکا طرح عرضه دلار دیجیتال را تصویب کرده اند . آنها این طرح را با هدف تسهیل استفاده از دلار در مبادلات بین المللی و همسو شدن با تحولات اقتصاد دیجیتال تصویب کردند. کوین دسک بر این باور است این سیاست با هدف تعدیل تقاضا برای رمز ارزها در بازار وضع شده است زیرا سیاستگذاران توسعه بازار رمز ارزها را ناقض سلامت بازار رمز ارز معرفی کرده اند.

کد خبر: ۱۴۲٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha