۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
افزایش ۱۵ درصدی تردد نوروزی در مقایسه با قبل از کرونا
رئیس پلیس راهور خبر داد

افزایش ۱۵ درصدی تردد نوروزی در مقایسه با قبل از کرونا

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل از شیوع بیماری کرونا شاهد افزایش ۱۵ درصدی تردد و کاهش ۲۲ درصدی جانباختگان تاکنون بوده ایم.

به گزارش بازار، سردار سید کمال هادیان‌فر در حاشیه مراسم بازدید رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک ناجا در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: از رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح که امروز برای خدا قوت به همکاران ما حضور یافتند تشکر می‌کنیم و ایشان اشراف بسیار خوبی به عملکرد پلیس دارد.

وی گفت: در بحث تصادفات ۴ راهکار اصلی را در ۲۳۶ هزار کیلومتر راه و هزار و ۱۴۷ شهر کشور پیگیری می‌کنیم که یکی مدیریت ترافیک است. سردار هادیانفر با اشاره به وجود ۵۴ میلیون دارنده گواهینامه و ۳۸ میلیون وسیله نقلیه افزود: همه مردم به نوعی کاربر ترافیک هستند و یا راننده، یا سرنشین خودرو و یا عابر پیاده هستند.

رییس پلیس راهور کشور گفت: بهبود بحث تسهیل در ترددها و خدمات پلیس راهور هم از دیگر اقدامات ماست که در همین ارتباط بیشترین خدمت را در نیروهای مسلح، پلیس راهور به مردم ارائه کرده است و سال گذشته بیش از ۶۱ میلیون خدمت به مردم ارائه کردیم.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی به موضوع تصادفات و آزار دهنده بودن حوادث خسارتی، جرحی و فوتی ناشی از تصادفات اشاره کرد و گفت: فوت ۱۷ هزار نفر و جراحت ۲۶۰ هزار نفر در سال در تصادفات، آمار بسیار تلخی است که درصدی از مجروحان، معلول و قطع نخاع می‌شوند و ما باید با کمک همه دستگاهها در کاهش این آمارها تلاش کنیم.

سردار هادیانفر گفت: خوشبختانه پس از ۸ سال اولین جلسه شورای عالی ایمنی و حمل و نقل با حضور رئیس جمهور برگزار و تمهیدات و دستورات خوبی ابلاغ شد و هفته گذشته هم رئیس جمهور با حضور در همین مکان نکاتی را بیان کردند.

وی به دغدغه های مقام معظم رهبری در کاهش تلفات جاده‌ای به ویژه در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: طرح نوروزی ما از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ شروع شده است و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد و در این ایام که شرایط جوی هم کمی ناپایدار شد با افزایش تردد بسیار بالایی روبرو بودیم به این ترتیب که فقط دیروز ۵۱ درصد افزایش تردد داشتیم و در برخی استان‌های ما مانند استان‌های جنوبی کشور تا ۱۳۸ درصد افزایش تردد داشتند و ما ۵۲ میلیون تردد رفت و برگشت را در این چند روز ثبت کرده ایم.

وی گفت: نسبت به سال ۹۷ که با شیوع کرونا مواجه نبودیم امسال ۱۵ درصد افزایش تردد را داریم. در وقوع تصادفات هم باید سهم تقصیر هر دستگاهی تعیین شود و فقط نباید راننده را مقصر اعلام کنیم.

سردار هادیانفر گفت: حتی اگر راننده هم بی مبالاتی کند و پشت فرمان بیهوش شود اما وسیله نقلیه باید از جان فرد دفاع کند.

وی گفت : بالاخره نوع ضخامت آلیاژ، کمربند ایمنی، کیسه هوا و ترمزهای abs باید به گونه‌ای باشد که ایمنی مردم را حفظ کند چرا که آنها پول همه این خدمات را از مردم دریافت کرده‌اند.

کد خبر: ۱۴۲٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha