۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
استخراج قانونی بیت کوین در روسیه هر چه سریعتر از سر گرفته شود
معاون وزیر انرژی روسیه خواستار شد؛

استخراج قانونی بیت کوین در روسیه هر چه سریعتر از سر گرفته شود

معاون وزیر انرژی روسیه با تاکید بر اهمیت عملیات استخراج رمز ارزها در خاک کشورش، خواستار تدوین مقررات لازم برای این عملیات و آغاز هر چه سریعتر آن شد.

به گزارش بازار، معاون وزیرانرژی روسیه از آغاز مجدد عملیات استخراج بیت کوین در این کشور در اسرع وقت و بر اساس مقرات و قوانین وضع شده در داخل این کشور خبر داده و اعلام کرد که عملیات استخراج در روسیه قانونی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، یوگنی گرابچاک که این سخنان را در جریان برگزاری نخستین کنفرانس ملی قانونی سازی عملیات استخراج رمز ارزها در روسیه مطرح می کرد، ضمن تاکید بر لزوم تعیین چارچوب حقوقی و قانونی لازم برای این عملیات در روسیه گفت: خلاء قانونی مقررات در این حوزه، تعیین قوانین بازی را با مشکل مواجه می کند. این خلاء قانونی باید هر چه زودتر از بین برود. اگر بخواهیم به نحوی با این عملیات کنار بیاییم چاره ای جز تدوین و اجرایی سازی مقررات لازم نداریم.

گرابچاک در ادامه سخنان خود با تاکید لزوم در نظر گرفتن مقررات هر یک از جمهوری های فدراسیون روسیه گفت که مقررات مد نظر وی باید بر همین اساس بومی سازی شده و هر جمهوری از مقررات ویژه تدوین شده برای خود استفاده کند.

لازم به ذکر است از آغاز فرآیند تشدید تحریم های اقتصادی وضع شده علیه روسیه، بسیاری از رسانه ها و حتی دولتمردان جهان از افزایش تحرکات مسکو برای بسط و توسعه استفاده از رمزارزها در این کشور خبر داده و مدعی شدند که به دلیل تحریم های وضع شده علیه بانک های روسیه در پی جنگ اوکراین، نهادها و شرکت های روسی به صورت سازمان یافته به سمت استفاده از رمزارزها حرکت کرده و مبادلات بین المللی خود را از این طریق انجام می دهند؛ موضوعی که هنوز مقامات رسمی روسیه واکنشی به آن نشان نداده اند.

کد خبر: ۱۴۲٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha