۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
یک هزار طرح و ایده دانش بنیان در مازندران پشت نوبت دریافت مجوز هستند
استاندار مازندران:

یک هزار طرح و ایده دانش بنیان در مازندران پشت نوبت دریافت مجوز هستند

ساری- حسینی پور، استاندار مازندران با اشاره به عقب ماندگی استان در حوزه دانش بنیان اظهار داشت: صدور مجوز شرکت های دانش بنیان در استان طولانی بوده و هزار ایده و طرح دانش بنیان در نوبت مجوز است.

سید محمود حسینی پور در گفتگو با خبرنگار بازار طولانی بودن روند صدور شرکت های دانش بنیان را از جمله موانع تحقق شعار سال در استان بیان کرد و گفت: نباید اجازه دهیم نخبگان و شرکت های دانش بنیان دلسرد شوند.

وی با اظهار اینکه گرایش ما در استان در سال جاری برنامه محوری است، افزود: متاسفانه به رغم تهیه سند آمایش و اسناد بالادستی، در سیاست های اجرایی دستگاه های مختلف، برنامه محوری وجود ندارد.

وی ادامه داد: هنوز سیستم نظارتی ما مکانیکی است و باید به سمت سیستم های نظارتی دانش بنیان پیش رویم و به عنوان نمونه یک مجموعه ورزشی شهید وطنی سبب زیر سوال رفتن مدیریت استان شده است.

حسینی پور با بیان اینکه خلاء های مدیریتی در اجرای پروژه های بزرگ وجود دارد، گفت: برای اینکه استان به تولید ثروت مبدل شود نیازمند خانه تکانی اساسی در سیستم مدیریت هستیم و برنامه و بودجه ما باید دارای برنامه مشخص و راهبردی باشد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه پروژه ها و برنامه های دستگاه های اجرایی باید براساس زمانبندی مشخص طراحی شود، گفت: همه دستگاه ها باید گزارش کنند پیرامون شعار سال قبل چه موانعی را برداشته اند و گزارش آن را اعلام کنند.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین موانع شناسایی شده در توسعه استان، مجوزها است و باید پنجره واحدی برای صدور همه مجوزها ایجاد شود و نباید سرمایه گذار در پیچ و خم صدور مجوز از اداره ای به اداره دیگر سرگردان و شوت شود.

وی با عنوان اینکه با سرمایه گذار با احترام باید رفتار کرد، تسهیل در صدور مجوز را از برنامه های مهم سال جاری برشمرد و گفت: ظرف ۱۰ روز آینده باید پنجره واحد در استان فعال و راه اندازی شود زیرا اکنون هزار ایده و طرح دانش بنیان در پشت نوبت برای صدور مجوز قرار دارند و باید موانع فراروی آن برداشته شود.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha