۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
قیمت جهانی طلا درجا زد

قیمت جهانی طلا درجا زد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۲ درصد کاهش به ۱۹۴۴ دلار و ۲۷ سنت رسید.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، در حالی که امیدها به پیشرفت گفت وگوهای این هفته صلح بین روسیه و اوکراین موجب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و در عین حال تقویت دلار و رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا تاثیر منفی بر بازار داشته است، قیمت فلز زرد روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۲ درصد کاهش به ۱۹۴۴ دلار و ۲۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل ماه ژوئن با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۱۹۴۹ دلار و ۳۰ سنت رسید.

در حالی که مذاکرات آتش بس بین مذاکره کنندگان روسی و اوکراینی قرار است این هفته در ترکیه از سر گرفته شود، ولادمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بر حفظ تمامیت سرزمینی کشورش تاکید کرد.

بانک مرکزی روسیه روز جمعه اعلام کرد خرید طلا را از سر میگیرد و در فاصله روزهای ۲۸ مارس تا ۳۰ ژوئن قیمت ثابت ۵۰۰۰ روبل (۵۲ دلار) در قبال هر گرم طلا پرداخت خواهد کرد.

روز جمعه سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا افزایش داشت به نحوی که سوددهی اوراق قرضه ده ساله به بالاترین رقم حدود ۳ سال گذشته رسید. این در حالی است که بازارها با تبعات تورم بالا و انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو مواجه‌اند.

بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه در آمریکا هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

شاخص ارزش دلار نیز به بالاترین رقم بیش از یک هفته اخیر رسیده و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با نیم درصد افزایش به ۱۰۹۳.۱۸ تن رسید که بالاترین رقم از اواخر فوریه ۲۰۲۱ تاکنون بود.

کد خبر: ۱۴۲٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha