۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲
فعال‌سازی اقتصاد جهان اسلام راهبرد وزارت امور خارجه دولت سیزدهم
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

فعال‌سازی اقتصاد جهان اسلام راهبرد وزارت امور خارجه دولت سیزدهم

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است توسعه دیپلماسی اقتصادی با جهان اسلام، گفتمان کشورهای اسلامی را به یکدیگر نزدیک کرده و روابط حداقل ۵۰ کشور با یکدیگر افزایش می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه، با اشاره به سفر اخیر امیرعبداللهیان در رأس هیأتی عالیرتبه به سوریه جهت دیدار با مقامات ارشد سوری، گفت: توسعه دیپلماسی اقتصادی جهان اسلام از سوی وزیر امور خارجه دولت سیزدهم در حال پیگیری است و در چند حوزه اثربخش است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تأکید کرد: از طرفی با دیپلماسی پیش رو می توانیم حداقل با ۵۰ کشور دنیا با حدود و ثغور مشخص، روابط خوبی داشته باشیم، از سوی دیگر کشورهای اسلامی را به لحاظ گفتمانی به یکدیگر نزدیک کرده و همچنین اقتصاد جهان اسلام را فعال کنیم که سفر امیرعبداللهیان نیز حاکی از اهمیت ویژه این قضیه است.

وی در ادامه با بیان اینکه این تعاملات باید از مدت ها قبل آغاز می شد، عنوان کرد: در شرایطی که منطقه درگیر مسائلی بوده و مناقشه روسیه و اوکراین را شاهدیم که توجه دنیا را به خود جلب کرده، سوریه توانسته به برکت جبهه مقاومت به کشوری امن و باثبات تبدیل شود که در این مسیر نقش داهیانه جمهوری اسلامی غیرقابل انکار است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز زمان آن فرا رسیده که تراز اقتصادی و تجاری خود با کشور سوریه را به لحاظ حجم واردات و صادرات مشخص کرده و به جایی برسیم که روابط اقتصادی پایداری داشته باشیم. /

کد خبر: ۱۴۲٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha