۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
مالیات نقل و انتقال خودرو در صورت عدم پرداخت برعهده فروشنده باقی خواهد ماند
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

مالیات نقل و انتقال خودرو در صورت عدم پرداخت برعهده فروشنده باقی خواهد ماند

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مالیات نقل و انتقال خودرو در صورت عدم پرداخت برعهده فروشنده باقی خواهد ماند و فروشنده بدهکار مالیاتی تلقی می‌شود.

به گزارش بازار، داود منظور با بیان اینکه در ماه‌های گذشته به این علت که برخی از فروشندگان و خریداران خودرو به خاطر تغییر رویه و اینکه دیگر نیازی نیست برای ثبت سند خودرو به دفاتر ثبت اسناد مراجعه کنند و نسبت به پرداخت مالیات اقدام نکردند، افزود: حالا در کار مشترکی با پلیس راهور سامانه اینترنتی مالیات بر نقل و انتقال خودرو راه اندازی شده است.

وی گفت: بانک‌های اطلاعاتی نقل و انتقال را از راهور ناجا دریافت خواهیم کرد و همکاران ما نسبت به کنترل پرداخت مالیات در ماه‌های گذشته که در مراکز تعویض پلاک انجام شده اقدام خواهند کرد و اگر مالیات از سوی برخی از مالکان پرداخت نشده باشد پیامکی از سوی سازمان امور مالیاتی به آن‌ها ارسال خواهد شد تا نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

منظور افزود: ممکن است برخی از خریداران نگران باشند که ممکن است مالیات بر خودروی خریداری شده لحاظ شود و از گردن فروشنده ساقط، اما خریداران نگران نباشند، زیرا مالیات برای فروشنده قبلی لحاظ خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۲٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha