۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۱
ضرورت تسهیل مجوزهای کسب و کار دانش بنیان
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

ضرورت تسهیل مجوزهای کسب و کار دانش بنیان

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار دانش بنیان به عنوان یکی از ضرورت‌های مهم کشور برای بهبود اقتصاد و ایجاد اشتغال، همزمان در دولت و مجلس در حال پیگیری است.

به گزارش بازار، غلامرضا مرحبا، با تشریح برنامه‌ها و اقدامات کمیسیون اقتصادی مجلس در سال گذشته، افزود: موضوع اقتصاد و اشتغال همواره از مسائل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برای نامگذاری شعار سال‌های گذشته بوده است، البته ما باید به این موضوع خیلی فراتر از شعار نگاه کنیم، چراکه سمت و سو و جهت گیری مدیریت اجرایی کشور را تعیین می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: شرایط کشور در سال‌های گذشته به علت اعمال تحریم‌های ظالمانه با فراز و نشیب زیادی روبرو بود، اما به علت استفاده از تمامی استعدادها و سرمایه‌های درونی به تعبیری متکی بودن به اقتصاد درون زا، روی پای خود ایستاد.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۱ با محتوای تولید و بحث دانش بنیان خاطر نشان کرد: برخی از صنایع کشور مانند خودروسازی به علت قدمت زیاد و عقب ماندن از تکنولوژی روز دنیا، توان تامین نیازهای داخلی و رقابت با صنایع رقیب خارجی را ندارند، اما علم دانش بنیان که علم روز است و می‌تواند گسترش یابد و به نیازهای کشور پاسخ مناسب دهد.

مرحبا همچنین تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار دانش بنیان را یکی از ضرورت‌های مهم کشور برشمرد و گفت: خوشبختانه این اقدام در دولت سیزدهم در حال پیگیری و آغاز شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید یک امنیت روانی برای اقتصاد کشور ایجاد شود تا فعالیت بدون دغدغه برای فعالان کسب و کار اقتصادی مهیا شود.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا، گام‌های اساسی را برای تسهیل صدور مجوز کسب و کارها از جمله علم دانش بنیان برداشته است.

کد خبر: ۱۴۲٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha