۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
سود کمتری بردارید تا سفره کارگران کوچک نشود/ تولید کنندگان خدمات ارائه شده را نمیبینند
نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بازار» :

سود کمتری بردارید تا سفره کارگران کوچک نشود/ تولید کنندگان خدمات ارائه شده را نمیبینند

حسینی کیا نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی خدمات ارائه شده را نمیبینند، گفت: در زمان بداقتصادی تولید کنندگان باید سود کمتری را بردارند تا سفره کارگران کوچک نشود.

بازار؛ گروه صنعت لوازم خانگی: سید جواد حسینی کیا نماینده مردم کرمانشاه در گفتگو با بازار اظهارداشت: با اینکه رهبر معظم انقلاب حمایت جدی از تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی کردند ولی بخشی از تولید کنندگان در این حوزه کم لطفی کردند و قیمت های خود را بیش از حد مجاز افزایش دادند.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن نوسانات قیمت در بازار لوازم خانگی نیز شاهد بودیم، افزود: به همین دلیل جهش قیمت متناسبی در سال ۱۴۰۰شاهد نبودیم و افزایش قیمت بسیاری تجربه کردیم که این موضوع سبب ناراحتی مردم شد.

حسینی کیا با اشاره به اینکه کمیسیون صنایع در این راستا چندین جلسه تشکیل داد، بیان کرد: برای همفکری بیشتر اتحادیه های لوازم خانگی در جلسات کمیسیون صنایع دعوت شدند و مقرر گردید تولید کاهش پیدا نکند و علاوه بر آن، تولیدات انبار شده نیز به بازار تزریق شود که شاهد التهابات بازار در این حوزه نباشیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه امیدواریم سال آینده، سال ثبات قیمت‌ها باشد، خاطرنشان کرد: برای دور کردن بازار از التهابات باید به رونق تولید، ثبات قیمت و کیفیت توجه شود تا باعث شود مردم رغبت بیشتری برای خرید محصولات داخلی داشته باشند و تحقق این مهم سبب رونق بازار داخلی می شود.

وی در خصوص وضعیت قیمت لوازم خانگی در سال ۱۴۰۱، گفت: باتوجه به اینکه ظرفیت های خوبی در حوزه لوازم خانگی در کشور وجود دارد، اگر تولید متناسب با عرضه باشد، وزارت صمت نظارت ها را جدی بگیرد و با سامانه تجارت، از تولید تا مصرف را رصد کند موجب بهبود در وضع تولید و بازار می شود.

حسینی کیا با عنوان اینکه اعطای انرژی برای تولید کنندگان بسیار ارزان است، افزود: در هیچ کجای دنیا با این قیمت انرژی مانند برق، گاز، آب به شرکت‌ها و تولیدی ها نمی‌دهند، این مورد را تولید کنندگان نمیبینند.

وی با اشاره به کاهش پنج درصدی مالیات تولید کنندگان توسط مجلس، خاطر نشان کرد: در مقابل این تسهیلات و تصمیم گیری ها تولید کنندگان نیز باید تلاش کنند در راستای سیاست‌های نظام گام بردارند چرا که در این صورت نه خودشان، نه کارگران و نه مشتریان متضرر نمی شوند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اکنون ما باید قبول کنیم که فضای اقتصادی ما بسیار سختی است در این راستا برای بهبود اوضاع همه باید به هم کمک کنیم، تولید کننده باید کمک کند و لقمه کمتری مصرف کند و اجازه دهد دیگران نیز متنعم شوند، یعنی سود کمتری ببرند و تا سفره کارگران کوچک نشود.

کد خبر: ۱۴۲٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha