۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری در صنعت نفت
معاون وزیر نفت مطرح کرد

برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری در صنعت نفت

اوجی، وزیر نفت گفت: در سال جدید با اتکا به توان داخل و قراردادهای بین المللی، سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری در صنعت نفت خواهیم داشت.

به گزارش بازار، جواد اوجی وزیر نفت گفت: در حوزه نفت، پتروشیمی و صنایع بالا دست و پایین دست نیاز به ۲۰۰ میلیارد سرمایه گذاری است که بخش مهمی از آن با ۵۰ قرارداد منعقده تاکنون تامین شده است.

وی ادامه داد: قرار دادهای منعقده در حوزه‌های توسعه میادین نفتی، گازهای مشتعل، میادین گازی، افزایش کیفی و کمی در پالایشگاه‌ها و ذخیره‌های تکمیلی است و در صورت احیای برجام استقبال شرکت‌های خارجی نیز در این بخش زیاد خواهد بود.

اوجی با اشاره به شعار سال و نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه صنعت نقت گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که دی ماه با مسئولان داشتند، بر دانش بنیان کردن صنعت نفت تاکید فرمودند و در ۲ ماه گذشته با فراخوان این وزارتخانه بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان اعلام همکاری کردند.

وزیر نفت ادامه داد: با حضور شرکت‌های دانش بنیان قادر خواهیم بود توسعه صنعت نفت را بیمه کنیم و در همین راستا وزارت نفت متعهد شده است با احداث یک پتروپالایشگاه در استان هرمزگان ۳۰۰ هزار بشکه تولید نماید و این ظرفیت در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس قطعا کمک بزرگی در بحث تامین فرآورده‌های نفتی و گازی خواهد بود.

وی افزود: عمده مباحث پیشنهاد شده فراخوان در جذب شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های بهینه سازی مصرف سوخت، افزایش تولید از میادین نفت و گاز و چاه‌های کم عمق و بهره وری تولید است.

اوجی ضمن ابراز خرسندی از توان بومی کشور در تولید محصولات نفتی و گازی گفت: ما با اتکا بر توانمندی متخصصان و کارگران داخلی قادریم یک میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و نزدیک به ۳ میلیون و ۸۵۰ بشکه نفت تولید کنیم.

وی افزود: ذخائر هیدروکربنی ما در دنیا رتبه نخست را کسب کرده و ما بیش از ۱۵۴ میلیارد بشکه نفت قابل اتصال و بیش از ۳۳.۴ هزار میلیارد متر مکعب گاز طبیعی داریم.

کد خبر: ۱۴۲٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha