۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
بازار بررسی کرد؛

پیش بینی قیمت بیت کوین طی هفته آینده| آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت؟

علیرغم پیشرفت قیمت بیت کوین طی دو هفته اخیر، همچنان برای سرمایه گذاری بیشتر یا ورود به بازار باید منتظر ماند.

بازار؛ گروه بین الملل: اعلام نرخ بهره بانکی نه چندان دلچسب توسط فدرال رزرو و کاهش علاقمندی سرمایه گذاران برای ورود به سرمایه گذاری در بخش سیستم بانکی ایالات متحده منجر به رشد بازار سرمایه های غیر دلاری مانند طلا و ارزهای دیجیتال طی دو هفته اخیر شده است.

البته در این مسیر، تورم بی سابقه در آمریکا طی یک سال گذشته نیز تاثیر به سزایی داشته و اکنون با توجه به عدم مهار تورم در غرب و نبود چشم انداز مثبتی برای بهبود وضعیت، سرمایه گذاران را به سمت بازارهایی سوق می دهد که دستکم بتوانند از ارزش دارایی های خود در برابر این تورم دفاع کنند.

به همین دلیل، در بازار رمز ارزها، بیت کوین موفق شده تا پس از حدود چهار ماه ریزش و اصلاح قیمت، طی دو هفته اخیر رشدی آرام اما نسبتا با پشتوانه قوی را از خود نشان دهد. البته، این روند صعودی اکنون با موانع متعددی روبرو خواهد شد که چشم انداز بیت کوین را در آینده نزدیک تعیین می کند.

آمادگی بیت کوین برای افزایش بیشتر قیمت
قیمت بیت کوین برای آغاز روند صعودی آماده به نظر می رسد؛ اما باید توجه داشت که در حال حاضر به مرز بالایی یک مثلث صعودی نزدیک می شود. این ساختار فنی شامل خطوط روندی است که در ارتفاعات مساوی و کف های بالاتر ترسیم شده‌اند.

در چنین وضعیتی، هدف قیمت با اندازه گیری فاصله بین اولین چرخش در بالا و نوسان پایین تا نقطه شکست به دست می آید که برای بیت کوین، این هدف ۵۳۸۵۵ دلار است، اما گاوها باید برای رسیدن به مقصود خود بر موانع متعددی غلبه کنند.

اگرچه رشد اخیر از میانگین متحرک ساده ۵۰ و ۱۰۰ روزه (SMA) عبور کرده، اما بیت کوین باید چند مانع دیگر را برای تثبیت روند صعودی خود پشت سر بگذارد. محدوده عرضه هفتگی، که از ۴۵۵۵۰ دلار تا ۵۱۸۶۰ دلار گسترش می یابد، در حقیقت یک محدوده بزرگ است که SMA ۲۰۰ روزه را نیز در خود جای داده است.

بنابراین، بسته شدن یک کندل هفتگی بالای ۵۲۰۰۰ دلار، بالاترین سطح را نسبت به اوج های شکل گرفته در دسامبر ۲۰۲۱ ایجاد می کند و شروع یک روند صعودی را نشان می دهد. در چنین حالتی، فعالان بازار می توانند انتظار داشته باشند که بیت کوین به سمت سد روانی ۶۰۰۰۰ دلاری حرکت کرده و سود کل را به ۳۶ درصد از موقعیت فعلی خود یعنی ۴۳,۹۷۲ دلار برساند.

پیش بینی قیمت بیت کوین طی هفته آینده| آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت؟

در حالی که میزان خوش بینی ایجاد شده پس از روزهای اخیر کم به نظر نمی رسد، مدل IntoTheBlock's Global In/Out of the Money (GIOM) نشان می دهد که قیمت بیت کوین در حال حاضر با مقاومتی مواجه است که از ۴۳,۷۱۹ دلار تا ۵۰,۸۷۴ دلار کشیده شده است.

۵.۹۲ میلیون آدرسی که تقریباً ۳.۱۵ میلیون بیت کوین را با قیمت متوسط ۴۷۶۵۳ دلار خریداری کرده‌اند، همچنان اقدامی برای فروش ارزهای خود نکرده اند. پاکسازی این انبوه از سرمایه گذاران زیر آب، بیت کوین را از شر مشکلات خلاص نمی کند، زیرا خوشه بعدی سرمایه گذارانی که ۲.۹۸ میلیون بیت کوین را با قیمت متوسط ۵۸۱۵۳ دلار خریداری کرده اند نیز همچنان متضرر هستند که این موضوع می تواند منجر به عدم تشویق سرمایه گذاران برای خرید بیشتر و بروز رفتاری کاملا محتاطانه برای ورود به بازار از سوی آنها شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین طی هفته آینده| آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت؟

به نظر می رسد افزایش فشار خرید تا حد زیادی تعداد فروشندگان فروش کوتاه مدت را کاهش داده است، اما حجم زنجیره ای و آدرس های فعال روزانه (DAA) تاکنون مورد غیرعادی را منعکس نکرده است.

در واقع، تعداد DAA از ۱.۰۹ میلیون به ۰.۹۵ میلیون از ۲ مارس کاهش یافته است. حجم زنجیره ای در همان دوره نیز نسبتاً ثابت بوده و حدود ۳۰ میلیارد دلار باقی مانده است.

پیش بینی قیمت بیت کوین طی هفته آینده| آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت؟

از سوی دیگر، اختلاف ارزش بازار در دوره ۳۰ روزه تا ارزش واقعی آن مشابه اندیکاتور MVRV است و برای تعیین میانگین سود/زیان سرمایه گذارانی که در ماه گذشته بیت کوین خریداری کرده اند، استفاده می شود.

افزایش در ارزش MVRV نشان می‌دهد که خریداران کوتاه‌مدت بیت کوین اکنون در محدوده سود قرار دارند. لذا افزایش اخیر فشار خرید بیت کوین منجر به افزایش ۶.۵ درصدی در اندیکاتور MVRV در بازه زمانی ۳۰ روزه شده است.

جالب اینجاست که در سه تلاش گذشته بیت کوین در سعود به سطوح بالای ۴۴۰۰۰ دلار یا بالاتر، این شاخص نیز بالای ۶ درصد بود و نقطه اول، محلی را نشان می داد که منجر به سقوط ۱۵ تا ۲۰ درصدی شد. اگر این تاریخچه را برای ارزیابی های خود از آینده کوتاه مدت بیت کوین ملاک بدانیم، پس سرمایه گذاران باید محتاطانه رفتار کرده و فعلا از ورود به بازار خودداری کنند.

پیش بینی قیمت بیت کوین طی هفته آینده| آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت؟

علاوه بر این، شاخص سنجش احساسات بازار نشان می دهد که سرمایه گذاران طی هفته گذشته به سرعت از نقطه "ترس شدید" به "خنثی" حرکت کرده اند. طی دو تلاش گذشته، شاخص ترس و طمع از ۵۰ به ۵۴ رسید و با اینحال، قیمت بیت کوین دستخوش اصلاح شدیدی شد. از آنجایی که اکنون این معیار حدود ۴۷ است، سرمایه گذاران باید از خود بپرسند که آیا این روند صعودی ایجاد شده ادامه خواهد داشت یا خیر.

پیش بینی قیمت بیت کوین طی هفته آینده| آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت؟

در حالی که خوش بین بودن اساسا امری ساده تر است، اما فعالان بازار باید همرمان برای یک سناریوی نزولی آماده باشند. اگر قیمت بیت کوین نتواند از خط روند بالایی مثلث صعودی خود در ۴۴۴۱۸ دلار عبور کند، احتمالاً خط روند پایین تر را در ۴۰۰۰۰ یا ۳۸۰۰۰ دلار دوباره آزمایش خواهد کرد.

در بدترین سناریو، قیمت بیت کوین می تواند منطقه تقاضای روزانه را از بین ببرد و از ۳۸,۸۹۵ دلار به ۳۶,۳۹۸ دلار برسد و باعث سقوط قیمت تا ۳۵,۰۰۰ دلار شود. اگر گاوها نتوانند بالاتر از این سطح از قیمت حمایت کنند، این تز صعودی باطل شده و حتی می تواند حرکت به سمت ۳۰ هزار دلار را نیز انتظار داشت.

کد خبر: ۱۴۲٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha