۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۵
 مجلس حمایت‌های لازم از شرکت‌های دانش‌بنیان را انجام خواهد داد
نماینده مردم خلخال در مجلس:

مجلس حمایت‌های لازم از شرکت‌های دانش‌بنیان را انجام خواهد داد

نظری، نماینده مردم خلخال در مجلس گفت: مجلس در سال جدید سعی خواهد کرد حمایت‌های لازم را از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد تا شعار سال عملی شود.

به گزارش بازار، سید غنی نظری نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامیبا اشاره به اینکه مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته، هرسال را با عنوان خاصی نام‌گذاری کرده‌اند، گفت: بنا بر این نام‌گذاری‌ها، متناسب با همان سال برنامه‌هایی در دولت و مجلس و سایر نهادهای دیگر انجام می‌شود تا بتوانیم تا حدودی به شعار سال پایبند باشیم و متناسب با آن پیشرفت‌هایی در کشور داشته باشیم.

وی افزود: اشتغال و تولید از شعارهای چندساله اخیر بوده و امسال هم بحث دانش‌بنیان به این واژه‌ها اضافه شده است.

نماینده مردم خلخال در مجلس دانش‌بنیان را فرصتی برشمرد که می‌توان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کم، بیشترین بهره‌وری را داشت، اظهار کرد: استفاده علمی از امکانات قطعاً در تولید و بهره‌وری موفقیت‌آمیز خواهد بود.

وی به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان که در دهه‌های قبل در کشور پا به عرصه وجود گذاشته‌اند، توانسته‌اند در حوزه‌های مختلف دارویی، نانو و سایر حوزه‌های علمی پیشرفت‌هایی را برای کشور داشته باشند و امروزه بیش از ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان داریم که در حوزه‌های مختلف کار و تلاش می‌کنند.

نظری در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیشتر مباحث مربوط به کشاورزی را مدنظر داشتند. در این حوزه نیازمند هستیم تا از روش‌های دانش‌بنیان بهترین استفاده‌ها را ببریم. تولید در هکتار بسیار کم است و اگر از اصلاح بذر، اصلاح آبیاری و زهکشی به‌خوبی استفاده شود شاید بتوانیم تولید را افزایش دهیم.

وی به تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس اشاره و بیان کرد: این قانون در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان است البته قبلاً قانونی برای حمایت‌ها از این شرکت‌ها بود ولی نمی‌توانست آنچه را که به نحو احسنت مربوط به این حوزه بود جوابگو باشد اما با بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اقداماتی صورت گرفت که این قانون، قانون جامعی باشد و بتواند در راستای حمایت‌های مالی، معنوی و بانکی حمایت‌های لازم را داشته باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مجلس در سال جدید سعی خواهد کرد حمایت‌های لازم را از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد تا شعار سال عملی شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha