۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۳
افزایش تولید علم سبب خودکفایی و درآمدزایی می‌شود
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

افزایش تولید علم سبب خودکفایی و درآمدزایی می‌شود

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تنها راه نجات کشور ایستادگی برای افزایش توان تولید علم است زیرا شکوفایی در این مهم میتواند موجب خودکفایی و درآمدزایی شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسینعلی شهریاری، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سال جدید، با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید دانش بنیان و اشتغالزایی، گفت: نیروی انسانی امروزه مهمترین منابع یک کشور محسوب می شوند زیرا قدرت بر اساس مولفه بهره مندی از افراد نخبه ارزیابی می شود و این در حالیست که در گذشته قدرت ها براساس توان نظامی و غیره محاسبه میشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه علم و دانش موجب توسعه در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی خواهد شد، اظهار کرد: خوشبختانه امروزه در حوزه های نانو، سلول های بنیادین، موشکی و غیره در دنیا در رتبه های یک تا ده کشور برتر قرار داریم؛ همچنین ایران اسلامی دارای رتبه چهاردهم در حوزه ارائه مقالات علمی است لذا پژوهش ها باید اجرایی شود.

وی با یادآوری اینکه رهبر انقلاب بارها تاکید کرده اند که بخشی از بودجه و اعتبارات باید به حوزه توسعه دانش و پژوهش اختصاص یابد، ادامه داد: در واقع تولید علم و دانش می تواند موجب افزایش قدرت کشورمان شود. ایجاد شرکت های دانش بنیان می تواند موجب تحقق موضوع مذکور شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان بیش از ۴۰۰ هزار نفر را بکار گرفته اند، افزود: این مهم در حالیست که تاکنون تلاش شده با درآمدزایی از نفت به سمت اشتغالزایی حرکت کنیم؛ در واقع تنها راه نجات کشور ایستادگی برای افزایش توان تولید علم است زیرا شکوفایی در این مهم میتواند موجب خودکفایی و درآمدزایی شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید برای رفع مشکل بیکاری همه عرصه ها را بررسی کند تا مجلس شورای اسلامی نیز بتواند در این حوزه تسهیل گر باشد.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha