۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۲
 حمایت از شرکت‌های دانش‌های بنیان راهی برای رسیدن به استقلال اقتصادی است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

حمایت از شرکت‌های دانش‌های بنیان راهی برای رسیدن به استقلال اقتصادی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس یازدهم مصوبات خوبی را در حوزه تسهیل فضای کسب و کار و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داشته است که می‌تواند اتفاقات بزرگی را در سال ۱۴۰۱ رقم بزند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغالزایی از سوی مقام معظم رهبری گفت: رهبری انقلاب با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی، تامین معیشت مردم و حل مشکلات اقتصادی در کشور به ویژه مشکلاتی که طی چند سال اخیر با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا ایجاد شد، شعارهای سال‌های گذشته را با موضوعات اقتصادی انتخاب کردند و این موضوع بیانگر میزان توجه ایشان به مسائل اقتصادی و معیشت مردم است.

وی ادامه داد: مسئولان کشوری از جمله قوای سه‌گانه و دیگر مسئولان اجرایی باید به این نکته توجه کنند، امروز مشکلات اساسی مردم مباحث اقتصادی و معیشتی است. امسال نیز به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال زایی انتخاب شده و این بدان معناست که تولید دانش بنیان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی از جوانان و نخبگان است که توانسته اند طی سالهای اخیر با راه اندازی شرکت های دانش بنیان برای رفع تحریم‌ها اقدامات اساسی را انجام دهند.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان به ویژه طی سه سال اخیر توانسته‌اند در خصوص تامین تکنولوژی‌های پیشرفته که تحت تحریم قرار دارد، کارهای بزرگی انجام دهند. فعالیتهای شرکت های دانش بنیان در حوزه بهداشت و درمان، تولید واکسن و ... خوب بوده و یکی از راه های رسیدن به استقلال کشور به ویژه استقلال اقتصادی حمایت از شرکت‌های دانش‌های بنیان است.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان اکثراً متشکل از نیروهای جوان کارآزموده، متدین و متخصص است که توانسته اند در طول این چند سال با تشکیل این شرکت ها بسیاری از تحریم ها را دور زده و بسیاری از مشکلات را حل کنند. برای نمونه بازدیدی از یکی از شرکت های تولید لوازم خانگی در کشور داشتم که اعلام کردند، در خصوص تولید قطعات با وجود تحریم‌ها و یک برنامه‌ریزی می‌توانند، طی حدود ۱۵ سال به خودکفایی برسند اما با حمایت از شرکت دانش بنیان توانستند ظرف مدت دو سال به این هدف برسند.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار کرد: این موضوع نشان می دهد، که در صورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند و بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را حل کنند تا کشور از وابستگی نجات پیدا کند. براین اساس می‌توان با حمایت های عملی از این شرکت‌ها در قالب تسهیلات و دیگر مسائل به ایجاد اشتغال و تامین معیشت مردم کمک کرد.

وی افزود: دولت باید در حالی که از توان شرکت های دانش بنیان استفاده می کند، در پرداخت مطالبات آنها نیز به موقع عمل کند تا این شرکت‌ها دچار مشکل نشوند زیرا پیش از این شرکت های دانش بنیانی بودند که برای برخی وزارتخانه کار کرده‌اند اما به دلیل عدم دریافت مطالباتشان دچار مشکلات فراوان شده آمد. مجلس یازدهم مصوبات خوبی را در بحث تسهیل فضای کسب و کار و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اخیرا داشته است که می‌تواند اتفاقات بزرگی را در این حوزه رقم بزند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص عملکرد مسئولان برای اجرای شعار سال قبل نیز تصریح کرد: اقداماتی انجام شد اما رضایت‌بخش نبوده است. البته در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ بر اساس همکاری قوای سه‌گانه، اقدامات خوبی در زمینه پشتیبانی از تولید انجام شد، عملیاتی ساختن شعار سال جاری با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال زایی می‌تواند با توسعه اشتغال، ضمن تامین معیشت مردم به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند. مردم با داشتن درآمدهای عزتمندانه می توانند به زندگی خود سر و سامان دهند.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha