۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
تصویب نظام رتبه بندی ملعمان؛ دستاورد مهم مجلس در سال ۱۴۰۰
رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس مطرح کرد

تصویب نظام رتبه بندی ملعمان؛ دستاورد مهم مجلس در سال ۱۴۰۰

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نظام رتبه بندی فرهنگیان را از جمله مهمترین مصوبات کمیسیون متبوعش در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

به گزارش بازار، مهدی اسماعیلی با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت های آموزشی در کشور از مهمترین وظایف کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است، گفت: موضوع رتبه بندی معلمان با هدف ارتقای صلاحیت حرفه ای و نظام معیشتی فرهنگیان در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ پس از مصوب شدن در مجلس به تایید شورای نگهبان رسید.

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس ادامه داد: موضوع ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش نیز از نکات مورد توجه به شمار می رود و بسیاری از معلمان از سال ۹۱ به بعد به شکل قراردادی در بدنه آموزشی کشور فعالیت می کردند که وضعیت این افراد در قالب طرح ساماندهی نیروی انسانی، در کمیسیون تصویب و در صحن مطرح شد.

اسماعیلی افزود: تعداد قابل توجهی از معلمان حق التدریس از سال ۹۱ به بعد منتظر مشخص شدن وضع اشتغال خود بودند که در اواخر سال ۱۴۰۰ پنجاه هزار نفر از آنان مشکلات استخدام شان حل شد.

وی با بیان این که عده ای دیگر از این معلمان هنوز رسمی نشده اند، گفت: این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۱ درنظر گرفته شده است.

اسماعیلی طرح جهش تولید موسسات دانش بنیان را از دیگر مصوبات برجسته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برشمرد و گفت: در این طرح از موسسات دانش بنیان و کارآفرینان به منظور توسعه بخش علم و فناوری کشور حمایت کردیم و در سال جدید نیز موضوع کنکور را در دستور کار داریم تا دغدغه بسیاری از دانش آموزان و خانواده های آن ها در این زمینه نیز حل شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha