۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
نوسازی ۵۰ درصد واحدهای روستایی در سال ۱۴۰۰
مدیر کل بنیاد مسکن خبر داد

نوسازی ۵۰ درصد واحدهای روستایی در سال ۱۴۰۰

مدیر کل بنیاد مسکن گفت: در سال جاری ۵۰ درصد واحدهای روستایی نوسازی شدند که این موضوع باعث کاهش صدمات در حوادثی، چون زلزله شده است.

به گزارش بازار، اکبر نیکزاد گفت: سال ۱۳۸۴، تنها ۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی نوساز بودند که درسال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی شدند بطوریکه در حوادث قهری مانند زلزله، خسارت نسبت به سابق کمتر شده است.

وی با بیان اینکه براساس طرح جهش تولید مسکن، باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی درروستاها نوسازی شود ادامه داد: یکی از دلایل کندی روند پرداخت تسهیلات برای نوسازی مسکن روستایی، تاخیر در ابلاغ پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد بود.

مدیر کل بنیاد مسکن تصریح کرد: روستائیان با هماهنگی بنیاد مسکن، نوسازی مسکن‌های روستایی را اغاز کردند، اما به لحاظ اینکه یارانه تسهیلات باید توسط سازمان برنامه و بودجه تعیین و به بانک عامل ابلاغ کند موضوع به تاخیر افتاد.

وی افزود: رئیس جمهور در شورای عالی مسکن پرداخت تسهیلات را مصوب و تاکید کرد تا عملیاتی شود و بنیاد مسکن نیز پیگیر ابلاغ مصوبه به بانک‌های عامل است که امید است ظرف چند روز اینده نامه مربوط به تامین تسهیلات مسکن روستایی توسط برنامه و بودجه به بانک مرکزی ارسال شود.

نیکزاد ادامه داد: تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد با سفته‌ی زنجیره سه نفره و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

مدیر کل بنیاد مسکن گفت: قرار است سالانه ۲۰۰ هزار واحدمسکونی در روستاها نوسازی شود تا در سال ۱۴۱۰ یک واحد مسکونی روستایی غیر مقاوم نداشته باشیم.

کد خبر: ۱۴۱٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha