۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
رکورد کشتار روزانه مرغ در سال جاری در کردستان شکسته شد| کالاهای یارانه‌ای فقط در فروشگاه های خوشنام

رکورد کشتار روزانه مرغ در سال جاری در کردستان شکسته شد| کالاهای یارانه‌ای فقط در فروشگاه های خوشنام

پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: کالاهای یارانه‌ای مثل برنج، شکر، روغن تنها به فروشگاه‌هایی که دارای حُسن سابقه بوده تحویل داده می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما مرکز کردستان، پیمان اسکندری ضمن اعلام توزیع بیش از ۴۱۵ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در کردستان، افزود: افزود: در استان تولید گوشت قرمز و سفید در وضعیت بسیار مطلوب قرار دارد و در راستای حمایت از مرغداران ۱۵۷ هزار و ۶۳۶ تن ذرت، ۸۱ هزار و ۷۰۰ تن کنجاله سویا و ۶ هزار و ۲۹۷ دان آماده در سال جاری بین واحدهای مرغداری توزیع شده است.

وی میزان نهاده توزیع شده بین دامداران استان را هم در این مدت ۱۷۰ هزار تن خواند و گفت: میزان توزیع ذرت در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۵.۲ برابر و کنجاله سویا هم ۱.۳ برابر افزایش داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: شرکت پشتیبانی امور دام استان سهمیه مناسبی از گوشت منجمد دریافت کرده است و در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های این شرکت در استان موجود است.

اسکندری گفت: همه ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان موظف شدند مرغ مرغ منجمد را بیشتر در مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهرها و همچنین روستاها توزیع کنند.

وی با اعلام اینکه رکورد کشتار روزانه مرغ هم طی سال جاری در استان شکسته شد، افزود: روز ۲۵ اسفند سال جاری ۲۳۱ تن مرغ در کشتارگاه‌های استان به بازار عرضه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه به اندازه کافی کالاهای اساسی در استان ذخیره سازی شده است، تصریح کرد: این کالاها بتدریج در ایام عید و همچنین ماه مبارک رمضان در بازار استان توزیع می‌شود.

اسکندری افزود: کالاهای یارانه‌ای مثل برنج، شکر، روغن تنها به فروشگاه‌هایی که دارای حُسن سابقه بوده تحویل داده می‌شود و علاوه براین محل‌های توزیع اقلام اساسی و تنظیم بازاری از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۱٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha