۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
تخلف ۳ دستگاه در اتصال به درگاه مجوزها
وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد

تخلف ۳ دستگاه در اتصال به درگاه مجوزها

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: شهرداری، سازمان نظام پزشکی و کانون وکلا همچنان به درگاه ملی مجوزهای کشور متصل نیستند.

به گزارش بازار، احسان خاندوزی در حاشیه آخرین جلسه هیات مقررات زدایی در سال ۱۴۰۰، گفت: تعداد ۱۳۹۳ مجوز شروع کسب و کار از ۱۵۰۰ مجوز در هیات مقررات زدایی به طور کامل تصویب شد و شروط مبهم مجوزهای شروع کسب و کاری که از طرف وزارتخانه‌ها صادر شده را حذف کرده ایم.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۲ درصد از تمام مجوزهای شروع کسب و کار در استانداردهای سهولت و آسان گیری شروع کسب و کار قرار گرفتند، گفت: اکنون ۸ درصد از مجوزهای کسب و کار باقی مانده و بخش عمده آن‌ها به مجوزهایی متعلق است که شهرداری، نظام پزشکی و کانون وکلا صادر می‌کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید براینکه از روز ۶ فروردین ۱۴۰۱ تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که مجوزهای شروع کسب و کار را به صورت الکترونیکی صادر کنند، گفت: از این روز به بعد صدور مجوز کاغذی مصداق تخلف از قانون خواهد بود.

وی افزود: برای اینکه ارتباط سامانه وزارت اقتصاد با تمام دستگاه‌ها و درگاه ملی مجوزها برقرار باشد، تیم‌هایی را در نظر گرفتیم و دوستان حتی در روزهای ۲۹ اسفند، ۱ و ۲ فروردین نیز به لحاظ پشتیبانی فنی در درگاه ملی مجوزها مستقر هستند.

خاندوزی گفت: اتصال به درگاه ملی مجوزها به صورت بخشی انجام شده و نیمی از وزارتخانه‌های کشور در کنار شهرداری، سازمان نظام پزشکی و کانون وکلا همچنان به صورت سامانه‌ای متصل نیستند.

کد خبر: ۱۴۱٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha