۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
برنامه هلدینگ خلیج فارس برای مشارکت در پروژه‌های بالادستی
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس عنوان کرد

برنامه هلدینگ خلیج فارس برای مشارکت در پروژه‌های بالادستی

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به برنامه این شرکت برای مشارکت در پروژه‌های بالادستی صنعت نفت، اشاره کرد و گفت: این شرکت مطالعاتی برای تعریف پروژه‌های متعدد را آغاز کرده است.

به گزارش بازار به نقل از صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی‌عسگری در دیدار با سیدمحمد احمدی، مدیرعامل بانک شهر و جمعی از مدیران این بانک با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: ده‌ها میلیون نفر ایرانی سهامدار فارس هستند و این افتخاری برای ما است که چنین جمعیت آماری بزرگی از سهامداران عدالت و همچنین سهامداران بازار سرمایه، سهامدار شرکت بزرگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس هستند.

وی تأکید کرد: ما در این شرکت هرچقدر برای خلق ثروت، افزایش سودآوری و توسعه کار کنیم به جیب حدود پنجاه میلیون سهامدار می‌رود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: ما خود را خدمتگزار مردم می‌دانیم، بسیاری از سهامداران ما از قشر متوسط و متوسط رو به پایین هستند و هر سودی که نصیب این سهامداران شود در معیشت آنها تأثیر دارد و این کار به نوعی عبادت است. ما از خدا می‌خواهیم این توفیق را به ما بدهد که در افزایش سودآوری گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس که به نفع طیف گسترده‌ای از توده‌های مردم است، موفق باشیم و در این مسیر همکاری بانک‌ها برای اجرای پروژه‌های گروه و افزایش سودآوری بسیار مهم است.

علی‌عسگری همچنین به برنامه این شرکت برای مشارکت در پروژه‌های بالادستی صنعت نفت و تأمین خوراک و اجرای پلنت‌های بزرگ پتروشیمی اشاره و اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش برای شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس یک اولویت است و در این زمینه مطالعاتی برای تعریف پروژه‌های متعدد را آغاز کردیم و از سوی دیگر در صنایع پایین دستی هم برنامه‌های ویژه‌ای داریم.

وی ادامه داد: اولویت ما این است که زمینه را برای سرمایه‌گذاری حداکثری مردم در این پروژه‌ها با استفاده از ابزارهایی چون صندوق پروژه فراهم کنیم و امیدواریم بانک شهر هم بتواند با هلدینگ خلیج فارس همکاری خوبی را آغاز کند و محور تأمین مالی حداقل یکی از ۱۳ پروژه بزرگ گروه شود.

سیدمحمد احمدی، مدیرعامل بانک شهر نیز در این نشست با اشاره به ترکیب سهامداری این بانک از جمله شهرداری‌های کلان شهرهای کشور به توفیقات این بانک در تأمین مالی مگاپروژه‌های شهری در سال‌های گذشته اشاره و تأکید کرد: فعالیت بانک شهر محدود به پروژه‌های شهری و شهرداری‌ها نیست و این بانک در صنعت نفت و سایر صنایع نیز حضوری موثر دارد.

وی ادامه داد: بانک شهر، دو سال پیاپی است رتبه نخست حجم معاملات ارزی در سامانه نیما را به خود اختصاص داده و ۳۳ درصد معاملات این سامانه از آن بانک شهر است، همچنین این بانک سهامدار بزرگترین تأمین سرمایه کشور یعنی تمدن است.

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به سابقه خوب بانک شهر در همکاری با صنایع بالادستی صنعت نفت، تصریح کرد: ما مشتاق هستیم در حوزه صنعت پتروشیمی با توجه به تجربه موفق تأمین مالی پروژه‌های متعدد ورود کنیم و خدماتی چون انتشار اوراق صکوک از طریق صندوق یا از طریق ال‌سی داخلی را به این صنعت ارایه کنیم. همچنین، آماده هستیم تأمین مالی و یا فاینانسوری یک ابرپژوه را در مجموعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برعهده بگیریم و امیدواریم این نشست آغازی بر همکاری‌های بانک شهر با گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس باشد.

در این نشست همچنین سعید محبی‌فرد، معاون مالی و سرمایه‌گذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه زمینه همکاری فارس با بانک شهر در گذشته فراهم نشده بود، گفت: البته ما با تأمین سرمایه تمدن بیشترین همکاری را در زمینه انتشار اوراق و ارزش‌گذاری‌ها داشتیم و امیدواریم این رابطه با خود بانک‌ هم برقرار شود.

وی تصریح کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از سال ۱۴۰۱ هیچ پولی در حساب‌های بانکی به عنوان سپرده نگهداری نخواهد کرد و اینکه از سود سپرده بانکی در تراز مالی استفاده کنیم افتخاری برای ما نیست بلکه افتخار این است که بگوییم این پروژه‌ها را با بهای تمام شده مناسب انجام دادیم.

بحث‌های کارشناسی و تخصصی در خصوص نحوه همکاری بانک شهر و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ادامه این نشست انجام شد و علی‌عسگری با ابراز رضایت از مباحث مطرح شده از آغاز همکاری‌های شرکت با بانک شهر خبر داد و بر بررسی راه‌های همکاری فی‌مابین در کارگروه‌های تخصصی تأکید کرد.

کد خبر: ۱۴۱٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha