۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
مشارکت چشمگیر ایران در هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان، زیرساخت و صنایع مربوطه عمان

مشارکت چشمگیر ایران در هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان، زیرساخت و صنایع مربوطه عمان

رایزن بازرگانی ایران در عمان از مشارکت چشمگیر شرکت‌های ایرانی در هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان، زیرساخت و صنایع مربوطه عمان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مهرداد فلاح اوریمی، رایزن بازرگانی ج. ا. ایران در عمان گفت: در راستای سیاست‌های دولت و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و به ویژه سازمان توسعه تجارت ایران جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه و همسایگان و به منظور معرفی محصولات صادراتی و کالاهای دارای پتانسیل شرکت‌های ایرانی نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

رایزن بازرگانی ج. ا. ایران در عمان افزود: پاویون ج. ا. ایران به عنوان بزرگترین پاویون این نمایشگاه با ۳۰ شرکت در فضای ۴۰۸ مترمربع در حوزه‌های مختلف ساخت و ساز، ساختمان، مصالح ساختمانی، آهن و فولاد، دکوراسیون، موکت، شیرآلات بهداشتی، صنایع فولادی و... در این نمایشگاه شرکت کردند.

فلاح اوریمی در همین راستا افزود: در این نمایشگاه سه روزه شرکت‌های از ۱۹ کشور از جمله کشورهای ترکیه، انگلستان، امارات متحده عربی، ایتالیا، آلمان، عربستان، قطر، لهستان، هند، تایلند، پرتغال و... در مساحت ۱۳۳۰۰ مترمربع و تعداد ۲۷۰ شرکت حضور دارند.

رایزن بازرگانی ایران در عمان بیان داشت: مشارکت در این گونه نمایشگاه‌ها و نمایش قابلیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های کشورمان می‌تواند به افزایش صادرات و توان اقتصادی کشور کمک شایانی کند.

وی افزود: بعد از افتتاحیه رسمی وزرای دارایی و مسکن و شهرسازی عمان به اتفاق سفیر کشورمان از غرفه‌های شرکت‌های ایرانی بازدید کردند.

رایزن بازرگانی ج. ا. ایران در عمان همچنین به افزایش رشد ۶۵ درصدی صادرات ایران به عمان طی ۱۱ ماهه گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: صادرات کالا به عمان طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰به ۶۳۸ میلیون دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین واردات ایران از عمان طی ۱۱ ماهه سال۱۴۰۰ به ۵۱۵ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.

لازم به ذکر است تراز تجاری بین ایران و عمان مثبت ۱۲۳ میلیون دلار به نفع ایران است. حجم مبادلات بین دو کشور در ۱۱ ماهه۱۴۰۰به ۱میلیارد و ۱۵۳ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه قبل ۴۵ درصد رشد داشته است.

گفتنی است هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان، زیرساخت و صنایع مربوطه همزمان با هفته طراحی و ساختمان عمان دوشنبه ۲۳ اسفندماه سال ۱۴۰۰با حضور سلطان بن سالم الحبسی، وزیر دارایی و خلفان بن سعید الشعیلی، وزیر مسکن و شهرسازی این کشور و جمعی از مقامات محلی و همچنین سفرا و دیپلمات‌های مقیم از جمله علی نجفی، سفیر کشورمان در عمان در محل مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های عمان افتتاح شد.

کد خبر: ۱۴۱٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha