۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
خداحافظی ۱۰۰۰ روستای برکت با بیکاری
با ایجاد ۷۰ هزار طرح اشتغال‌زایی محقق می‌شود؛

خداحافظی ۱۰۰۰ روستای برکت با بیکاری

کرج- با همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام نرخ بیکاری در هزار روستای کشور به صفر می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، محمد ترکمانه از ایجاد هزار روستای بدون بیکار خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ نرخ بیکاری در هزار روستای محروم در سراسر کشور به صفر می‌رسد و این روستاها با بیکاری خداحافظی می‌کنند.

ترکمانه افزود: هزار روستا در سراسر کشور که دارای حداقل ۱۰۰ خانوار بوده‌اند، شناسایی و انتخاب شده‌اند تا با توجه به ظرفیت‌های بنیاد برکت و در قالب پویش «روستای بابرکت» و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، ظرف سه سال به روستاهای بدون متقاضی کار تبدیل شوند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، در هر یک از این روستاها حداقل ۷۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ایجاد می‌شود و هفت کارگاه تولیدی راه‌اندازی خواهد شد.

ترکمانه خاطرنشان کرد: به این ترتیب در طی سه سال ۷۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در این هزار روستا اجرا می‌شود که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۲۱۰ هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم به دنبال خواهد داشت.

سرمایه گذاری ۷۰ هزار میلیارد ریالی برای اجرای طرح های اشتغالزایی
وی با تاکید بر اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد این طرح‌ها در روستاهای مورد نظر اجرا شده و مابقی نیز طبق برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته راه‌اندازی خواهد شد، اضافه کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های اشتغال در هزار روستای مورد نظر بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال است.

ترکمانه با اشاره به مهم‌ترین وجوه اشتغال‌زایی در هزار روستای شناسایی شده اظهار داشت: راه‌اندازی کارگاه‌های خرد با سه تا پنج نفر نیروی کار و کارگاه‌های کوچک با ظرفیت اشتغال پنج تا ۱۰ نفر به عنوان تکمیل‌کننده زنجیره تامین طرح‌ها و فرآیند اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های خرد و خانگی مبتنی بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه‌ای و راه‌اندازی طرح‌های کارگاهی خرد و کوچک، محور فعالیت‌های بنیاد برکت در هزار روستای هدف را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل بنیاد برکت از ورود این بنیاد به تمامی شهرهای زیر ۳۰ هزار نفر در سال آینده خبر داد و گفت: بنیاد امسال نیز در ۷۰ درصد شهرهای کوچک کشور فعال بوده و اقدام به خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال، عمرانی و زیربنایی کرده است.

ترکمانه توضیح داد: بنا بر این است که شهرهای کوچک را به عنوان پشتیبانان روستاهای بدون بیکار قرار دهیم تا فرآیند ایجاد اشتغال، زنجیره تامین و چرخه تولید کامل شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha