۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
۱۰ فروند هواپیمای جدید خریداری شد
رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

۱۰ فروند هواپیمای جدید خریداری شد

محمدی بخش، رییس سازمان هواپیمایی ضمن اعلام خرید ۱۰ فروند هواپیمای جدید با عمر متوسط ۱۵ تا ۲۰ سال، گفت: با هر گونه گران فروشی بلیت پروازهای نوروزی بدون تعارف برخورد خواهیم کرد.

به گزارش بازار، محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، در مورد سفرهای نوروزی، اظهار داشت: با تمامی ایرلاین‌ها مکاتبه شده که سازمان هواپیمایی با «کفِ قیمتی بلیت هواپیما» مخالف است.

وی درباره چرایی مقاومت ایرلاین‌ها درباره فروش بلیت با رعایت کف قیمت، افزود: در چرخه بازار موضوع رقابت و سبد قیمتی متنوعی وجود دارد، اما سازمان هواپیمایی از اعمال قانون کف قیمتی حمایت نمی‌کند.

محمدی بخش در پاسخ به ایرنا درباره فروش چارتری بلیت هواپیما و گران فروشی که به دلیل وجود واسطه‌ها و دلال‌ها وجود دارد، گفت: فروش چارتری تخلف است، اما وجود دارد و به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

رییس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه سقف قیمت‌ها روی سایت انجمن شرکت‌های هوایی وجود دارد، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که از مجموعه معتبر بلیت هواپیما خرید کنند و هر گونه فروش بلیت بالاتر از سقف قیمت‌ها را چه از ایرلاین‌ها و چه آژانس‌ها به سازمان هواپیمایی اطلاع دهند.

وی ادامه داد: قیمت فروش اگر از سقف قیمتی بالاتر باشد، حتما با آن برخورد خواهد شد.

محمدی بخش تاکید کرد: درباره برخورد با گران فروشی بلیت هواپیما با هیچ دستگاهی تعارف ندارد و در صورت شکایت مردمی از گران فروشی تا مرحله برخورد تعزیراتی با ایرلاین‌ها و آژانس ها پیش خواهیم رفت.

رییس سازمان هواپیمایی تضتفه کرد: مدل اقتصادی ایرلاین‌ها باید تغییر کند تا از فروش چارتری دست بکشند. تلاش ما این است که سبد فروش ایرلاین‌ها مستقیم به درخواست مردم وصل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در باره سرنوشت هواپیماهای برجامی و وضعیت پروازهای آن‌ها نیز گفت: در دوران برجام دو گروه هواپیما، یک گروه ایرباس و یک گروه ای. تی. آر خریداری شد، اما به دلیل عدم تعهد اروپا در پشتیبانی از هواپیماها و عدم استمرار در تامین قطعات، نگهداری هواپیماها برای ایران بسیار سخت شده است.

وی با بیان اینکه تحریم صنعت در نگهداری هواپیماها اثر گذار بود، اما باعث زمین گیری هواپیماهای برجامی نشد، ادامه داد: هفت فروند از هواپیماهای ای. تی. آر خریداری شده در دوران برجام، اکنون فعال و پرواز انجام می‌دهند و ۲۵درصد هواپیماها معمولا باید در دوره تعمیر و نگهداری باشند، بنابراین اینکه باقی هواپیماهای برجامی در دوره تعمیر و نگهداری هستند، غیرعادی نیست، اما با شرایط بسیار سخت که امیدوارم تامین قطعات از اروپا اتفاق افتد.

رییس سازمان هواپیمایی تاکید کرد: خرید هواپیماهای برجامی تکلیف نظام بوده و برای خرید آن نظردهی شده است، اکنون هم باید برای پرداخت تسهیلات و بدهی‌ها در سطح کلان تصمیم گیری شود تا هما هم به مسیر خود به قوت ادامه دهد.

محمدی بخش در عین حال خبر داد که در راستای انجام مذاکرات رفع تحریم‌ها و ایجاد شرایط جدید با بازنگری در مفاد قراردادهای قبلی، مذاکرات مربوط به خرید هواپیما پیگیری خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۱٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha