۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
استارت ساخت ۱۰ هزار مسکن در بافت فرسوده پایتخت| بزرگترین پروژه در منطقه ۱۶ تهران کلنگ زنی شد
رییس بنیاد مسکن اعلام کرد

استارت ساخت ۱۰ هزار مسکن در بافت فرسوده پایتخت| بزرگترین پروژه در منطقه ۱۶ تهران کلنگ زنی شد

نیکزاد، رییس بنیاد مسکن با بیان اینکه سهم بنیاد مسکن در احداث مسکن در بافت فرسوده تهران ۱۰ هزار واحد مسکونی است گفت: عملیات اجرایی ۳ هزار مسکن امروز و ۷ هزار مسکن از خرداد ماه سال آینده آغاز می شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: اکبر نیکزاد در مراسم آیین کلنگ زنی طرح تامین مسکنِ جایگزین گودنشینان باغ آذری با اشاره به اینکه امروز آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۹۵۲ واحد مسکونی تحت مسئولیت بنیاد در بافت فرسوده تهران در حالی آغاز می شود که سهم بنیاد مسکن در احداث مسکن بافت فرسوده تهران ۱۰ هزار واحد مسکونی است گفت: بنیاد مسکن و شهرداری تهران در قالب طرح نهضت ملی مسکن و از تعداد ۱۸۰ هزار واحد مسکونی، ۱۰ هزار واحد مسکونی در تهران سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار واحد مسکونی از این طرح امروز و ۷ هزار واحد دیگر در خرداد سال آینده عملیات اجرایی آن شروع می‌شود تاکید کرد: پروژه ۱۳۰۰ واحدی یک پروژه بزرگ مقیاس با هدف تامین مسکن با کیفیت، مقاوم‌و ایمن برای گودنشینان باغ آذری در منطقه ۱۶ پایتخت و در بافت فرسوده است.

وی افزود: از جمله اهداف این پروژه کاهش تلفات در زمان وقوع حوادث قهری مثل زلزله، افزایش امنیت و نظارت در بافت‌های فرسوده و دسترسی به سیمای مطلوب شهری در این مناطق است.

در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۰ هزار واحد مسکونی با شهرداری تهران قرارداد برای ساخت مسکن منعقد شده بود که از این تعداد ۳هزار واحد در قالب سه پروژه آغاز شده است

نیکزاد با تاکید بر اینکه در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۰ هزار واحد مسکونی با شهرداری تهران قرارداد برای ساخت مسکن منعقد شده بود که از این تعداد ۳هزار واحد در قالب سه پروژه آغاز شده است خاطر نشان کرد: مقرر شده تا خرداد ۱۴۰۱ هم ۷ هزار پروژه دیگر عملیاتی و اجرایی شود. پس بنابراین در اجرای احداث مسکن در بافت فرسوده تهران، بنیاد مسکن مسئولیت ساخت و پرداخت تسهیلات پروژه‌ها و شهرداری تهران هم مسئولیت واگذاری اراضی را برعهده دارد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به کلنگ زنی پروژه باغ آذری اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه بزرگ مقیاس در مساحت ۳۶ هزار متر مربع که زمین آن متعلق به شهرداری تهران است، ساخته خواهد شد. پروژه در ۱۴ بلوک شامل ۱۲ بلوک مسکونی و ۲ بلوک برای پارکینیک خواهد بود و تمام سرانه‌های لازم از جمله فضای درمانی، آموزشی، فرهنگی و فضای سبز در این پروژه دیده شده است.

وی در پایان گفت: این پروژه هم چنین در ساخت واحدها تنوع متراژ را دربردارد و واحدها از ۵۵ متر تا ۱۰۵ متر متغییر است تا طیف متنوعی از ساکنان گودنشینان باغ آذری را برای سکونت در برگیرد.

امروز ۲۴ اسفند با حضور اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهردار و استاندار تهران، عملیات اجرایی حدود ۳ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده شهر تهران آغاز شد.

در این مراسم، عملیات اجرایی پروژه‌ها ۱۳۰۰ واحد مسکونی باغ آذری، ۳۵۲ واحدی سپه‌شهر و ۱۳۰۰ واحدی افق اکباتان به مناسبت نیمه شعبان آغاز شد.

کد خبر: ۱۴۱٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha