۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
اجرای فاز دوم سامانه قاچاق کالا و ارز در اموال تملیکی
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد

اجرای فاز دوم سامانه قاچاق کالا و ارز در اموال تملیکی

اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: فاز دوم سامانه قاچاق کالا و ارز در سامانه اموال تملیکی اجرا می‌شود.

به گزارش بازار، احمد اصانلو در حاشیه نشست با مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و مدیران این سازمان، گفت: تعامل خوبی میان تعزیرات حکومتی و اموال تملیکی وجود دارد و یکی از نقاط اتصال این دو سازمان به هم اموال مردم است که برای حفظ و صیانت به اموال تملیکی سپرده می‌شود.

معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در دوره‌های گذشته سرنوشت این اموال مشخص نبود و شاهد انبارهای مملو از کالاهای تعیین تکلیف نشده بودیم که با دستور رئیس جمهور بعد از بازدیدی از اموال تملیکی بوشهر، این موضوع مورد پیگیری تعزیرات حکومتی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مسأله اموال تملیکی و تعزیرات حکومتی، عدم برقراری ارتباط مکانیزه میان پرونده‌ها و اموال موجود در انبارها بوده؛ تصریح کرد: وقتی سازمان تعزیرات حکومتی حکم پرونده‌ای را صادر می‌کرد، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قادر به تشخیص این نبود که رای صادره مربوط به کدام شماره قبض در انبار است که همین امر موجب انباشت کالاها در انبارها شده بود و برای حل این مشکل سامانه‌ای مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز طراحی کردیم که فاز اول آن در سازمان تعزیرات راه اندازی و رونمایی شد و اکنون نیز فاز دوم آن در اموال تملیکی در حال اجرا است که در نهایت با اتصال این سامانه ها، به صورت آنلاین و سیستماتیک اموال و پرونده‌های قاچاق پیگیری می‌شود. وی نسبت به اتصال سامانه مذکور در سال آتی ابراز امیدواری کرد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه بخشی از نشست برگزار شده مربوط به اتصال این سامانه‌ها بوده است، اظهار داشت: بالغ بر ۱۸۰ هزار پرونده مربوط به اموال قاچاق در سامانه بارگذاری شده و اکنون مشخص است که کالا با چه شماره قبضی در اموال تملیکی و با چه شماره پرونده‌ای در تعزیرات حکومتی وجود دارد و در نهایت سرنوشت پرونده چه شده است.

اصانلو اذعان کرد: این اقدامات در ۵ ماه مسئولیت بنده در سازمان تعزیرات انجام شده و امیدواریم با حضور دکتر اجتهادی و تلاش‌هایی که در اموال تملیکی انجام می‌شود؛ بتوانیم این اتصال را به صورت کامل برقرار کنیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به این سوال که اتصال دو سامانه چه زمانی انجام می‌گیرد یا خیر، گفت: با کارهای جهادی و اقدامات اساسی و بنیادی که در حال انجام است، امیدواریم ظرف ۶ ماهه شرایط مطلوب و استاندارد برسیم و بروزرسانی وضعیت پرونده‌های قاچاق کالا و ارز و کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی انجام شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha