۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶
احتمال اصلاح موقت قیمت طلا؛ فرصتی مناسب برای ورود به بازار
تحلیل بازار طلا؛

احتمال اصلاح موقت قیمت طلا؛ فرصتی مناسب برای ورود به بازار

با توقف رشد قیمت طلا طی ساعات گذشته به نظر می رسد اصلاح موقت قیمت را در پیش رو داشته باشیم که زمینه برای علاقمندان برای ورود به این بازار فراهم خواهد شد.

به گزارش بازار، طلا فعلا از افزایش قیمت اخیر خود دست کشیده و به بالاترین سطح ۲۰۷۰ دلار رسید. این در حالیست که به گفته بنجامین وانگ، استراتژیست ارشد در بانک DBS، تا زمانی که قیمت طلا بالای منطقه ۱۸۵۰ دلار معامله می شود، چشم انداز صعودی خود را حفظ کرده و اصلاح قیمت آن تنها یک خیال واهی است.

با این حال، به نظر می رسد طلا در حال حاضر و پس از چندین روز متوالی افزایش قیمت، به دنبال کاهش به سمت هدف کوتاه مدت قیمت ۱۹۰۶ دلار است.

با این وجود، در نمودار هفتگی این فلز گرانبها، با توجه به اطلاعات به نمایش گذاشته شده اندیکاتور (MACD)، بازار گاوی طلا دست نخورده باقی خواهد ماند. با این حال، همچنان بازار نیاز به رصد مداوم داشته و قیمت می تواند بار دیگر نقاط ۲۰۷۰ تا ۲۰۷۵ دلار را مجددا مورد آزمایش قرار دهد.

در حال حاضر، حداقل از منظر قیمت هفتگی، طلا اگر منطقه قیمتی ۱۸۵۰ دلار را حفظ کند، حرکت آن همچنان صعودی باقی خواهد ماند. اما در صورت اصلاح قیمت طی روزهای آتی، قطه اول، کاهش از ۱۹۹۲ دلار به ۱۸۵۰ دلار را نشان می دهد و در صورت ادامه این حرکت اصلاحی، نقطه دوم، ۱۸۱۶ دلار است که یک سطح میانگین متحرک محوری است.

در حال حاضر، تحرک قیمت طلا از نقطه ۲۰۷۰ دلار به سمت پایین‌درحال حرکت است. این زمینه را برای حرکت اصلاحی به سمت حرکت به سمت ۶۱.۸% اصلاح دامنه اخیر ۲۰۷۰-۱۷۸۰ دلاری که در ۱۸۹۱ دلار اندازه گیری شده است یا هدف الگوی سر و شانه با کالیبراسیون ۱۹۰۶ دلار فراهم می کند.

کد خبر: ۱۴۱٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha