۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
 نیازی به ثبت پلاک خودرو برای سفر نوروزی نیست
وزیر کشور:

نیازی به ثبت پلاک خودرو برای سفر نوروزی نیست

وزیر کشور در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در این نشست موضوعات مختلفی را مورد بحث قرار دادیم و اولین مسئله ابهامی درمورد ثبت پلاک خودروها برای سفرهای نوروز بود.

به گزارش بازار، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز(سه شنبه) در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوعات مختلفی را در نشست امروز مورد بحث قرار دادیم و اولین مسئله ابهامی درمورد ثبت پلاک خودروها بود، گفت: مردم نیازی به ثبت پلاک برای سفر ندارند چون براساس کدملی معلوم است که پلاک ها متعلق به چه کسی هست و اینها در سامانه موجود است و کسانی که واکسن نزده اند مشخص اند و خودروهایشان هم معلوم است و اگر در ترددها مشاهده شدند، مورد جریمه قرار می‌گیرند و نیازی به ثبت پلاک در جایی نیست.

وی درمورد تزریق واکسن نیز گفت: براساس سامانه دو دز واکسن ملاک است ولی تاکید جدی وزارت بهداشت این است که همه دز سوم را بزنند چون در برخی از کسانی که دز دوم را زده اند ایمنی زایی از بین رفته و تاکید هست دز سوم زا بزنند ولی الان ملاک ارزیابی ها دو دز هست.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه نگاه ستاد ملی کرونا این بوده که مردم آزادی عمل برای استفاده از تعطیلات داشته باشند، گفت: با این حال درخواست جدی رعایت مقررات بهداشتی هست تا سفر تلخ نشود و با رشد روزافزون بیماری مواجه نشویم و حتی مجبور نشویم در وسط کار شیوه نامه ها و مصوبات را عوض کنیم.

وحیدی افزود: اگر آمارها وضعیت نامناسبی پیدا کند ممکن است ستاد ملی کرونا در اوایل یا اواسط سفرهای نوروزی سیاست‌های خود را تغییر دهد؛ لذا بسیار به رعایت شیوه نامه ها توسط هموطنان مربوط است.

وی همچنین درخصوص سویه های دلتاکرون و امیکرون B۲ گفت: ممنوعیت سفر به کشورهایی که این سویه ها در آنها مشاهده شده به نتیجه نرسید و مقرر شد در کمیته علمی بررسی شود و اگر نیاز به محدودیت برای سفر به این کشورها بود اعمال کنیم.

وزیر کشور افزود: در بحث سفرهای خارجی هم تاکید بر رعایت این شیوه نامه ها هست و تعداد دز واکسن لازم و پی سی آر منفی را داشته باشند و از همه خواهشمندیم نا رعایت کنند تا در فرودگاه ها و مرزهای زمینی معطل نشوند.

وحیدی بیان داشت: اصناف هرچه سریعتر کیوآر کد خود را بگیرند وگرنه مورد جریمه و مجازات قرار خواهند گرفت.

وزیر کشور درمورد حضور تماشاگر در شهرآورد استقلال و پرسپولیس نیز تصریح کرد: با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سقف مجاز مانعی ندارد که تماشاگر داشته باشند ولی شرط رعایت شیوه نامه ها هست.

کد خبر: ۱۴۱٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha