۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه شرکت‌های نفتی روسیه را تشدید می‌کند

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه شرکت‌های نفتی روسیه را تشدید می‌کند

اتحادیه اروپا با وجود تشدید تحریم‌ها علیه شرکت‌های نفتی روسیه، واردات نفت از مسکو را ممنوع نکرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، یک منبع اتحادیه اروپا روز دوشنبه (۲۳ اسفندماه) اعلام کرد که قرار است کشورهای اتحادیه اروپا تحریم‌های تازه‌ای را علیه شرکت‌های بزرگ نفتی روسیه از جمله روسنفت، ترنسنفت و گازپروم نفت اعمال کنند، با این حال این اتحادیه به خرید نفت از این شرکت‌ها ادامه خواهد داد.

این سه شرکت اکنون مشمول محدودیت‌های اتحادیه اروپا در زمینه اعطای وام و تأمین مالی بدهی هستند. بر اساس بسته جدید تحریمی که قرار است ازسوی دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا بررسی شود، این شرکت‌ها همچنین با ممنوعیت سرمایه‌گذاری روبه‌رو خواهند شد که انتظار می‌رود تأمین بودجه آنها از منابع اتحادیه اروپا در پروژه‌های جدید تولید و اکتشاف در همه سوخت‌های فسیلی متوقف شود.

این منبع گفت: اما دولت‌های اتحادیه اروپا به‌دلیل نگرانی‌های موجود درباره تأثیر تحریم‌ها بر قیمت و عرضه نفت تاکید کردند که اقدام‌های جدید مانع خرید نفت از این سه شرکت روس نخواهد شد.

این مسئله در تضاد با اقدام هفته گذشته ایالات متحده برای ممنوعیت واردات نفت از روسیه است که سبب جهش قیمت نفت شد، ایالات متحده به اندازه اتحادیه اروپا از روسیه گاز وارد نمی‌کند.

به گفته این مقام، بر اساس تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا، روسنفت، ترنسنفت و گازپروم نفت مشمول ممنوعیت مبادلات مالی خواهند شد که این مسئله سرمایه‌گذاری و دیگر انتقال‌های مالی به آنها را مسدود می‌کند.

کد خبر: ۱۴۱٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha