۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
شهرداران مکلفند پروانه ساخت پروژه های نهضت ملی را تا پایان سال ۱۴۰۰ صادر کنند
استاندار تهران:

شهرداران مکلفند پروانه ساخت پروژه های نهضت ملی را تا پایان سال ۱۴۰۰ صادر کنند

منصوری، استاندار تهران گفت: شهرداران مکلفند پروانه ساخت پروژه های نهضت ملی را تا پایان سال ۱۴۰۰ صادر کنند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محسن منصوری استاندار تهران در هشتاد و هشتمین جلسه شورای مسکن استان گفت: در راستای حفظ حقوق شهروندان متقاضی نهضت ملی و مدیریت هزینه های انشعابات و پروانه، ضروری است شهرداران بالاخص در سایتهای نهضت ملی مسکن پاکدشت، رباط کریم، اسلامشهر، شهریار، هرچه سریعتر نسبت به انجام امور مربوط به صدور پیش پروانه و پروانه اقدام کنند، همچنین در راستای تنظیم امور مرتبط با تولید ۶۰۰ هزار مسکن نهضت ملی که وظیفه استان تهران است علاوه بر اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، بنیاد مسکن و شهرهای جدید، می بایست شهرداران نیز در تعامل با فرمانداران سهمیه و توان احداث مسکن را با طرح و برنامه در شهرهای تحت مدیریت خود در جلسات شورای مسکن شهرستانها نهایی نموده و برای تصویب در شورای مسکن استان ارائه نمایند.

منصوری استاندار تهران در قسمتی از صحبت هایش یادآور شد ما موظف به تامین اراضی برای تهیه ۶۰۰ هزار واحد هستیم چه متقاضی داشته باشیم و چه نداشته باشیم، این ظرفیت یک دستور بوده و لازم الاجراست.

وی تصریح کرد: برای بار چندم به اداره کل تعاون تهران می گویم که مشکلات حقوقی مساکن مهر باقیمانده را در اولین فرصت حل و فصل کنند.

منصوری با اشاره به تفاوت ساخت مسکن در تهران با سایر استانهای کشور گفت: مسائل تهران چند بعدی است، چه به لحاظ ارزش زمین، چه مسائل حقوقی و مالی یا بارگذاری های جمعیتی، تامین آب و ... اینها تهران را متفاوت کرده است، این در حالی است که تهران از ظرفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است، ۱۱۰۰ انبوه ساز تهران آمادگی خود را برای ورود به نهضت ملی اعلام کرده اند، مشکلی به لحاظ فنی سازی، نیروی انسانی و یا مصالح وجود ندارد.

استاندار تهران در جلسه آخر شورای مسکن سال ۱۴۰۰ بر رصد مشکلات و ظرفیتهای استان جهت ارائه به شورای عالی مسکن کشور تاکید کرد و گفت: برگزاری جلسات قوی و دقیق شورای مسکن در شهرهای استان به پربار شدن جلسات شورای مسکن استان کمک موثری خواهد کرد.

منصوری در ادامه اجرای پروژه های مشارکتی و دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و بهره گیری از منابع فاینانس خارجی و یا سرمایه های داخلی را پیش برنده تولید مسکن در استان تهران عنوان کرد.

کد خبر: ۱۴۱٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha