۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
رقابت پژوهشگاه صنعت نفت با شرکت‌های آمریکایی و اروپایی
رییس پژوهشگاه نفت:

رقابت پژوهشگاه صنعت نفت با شرکت‌های آمریکایی و اروپایی

توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: دانش فنی تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره هم‌اکنون تنها در اختیار شرکت‌های معدود آمریکایی و اروپایی است که ما هم به آن دست یافته ایم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: جعفر توفیقی امروز در آیین رونمایی از اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره با استفاده از دانش فنی بومی (پژوهشگاه صنعت نفت) در شرکت پالایش نفت بندرعباس با تأکید بر اینکه هم‌اکنون پژوهشگاه صنعت نفت بزرگ‌ترین سد مقابل تحریم‌های کشورهای غربی در پروژه‌های پالایشی و پتروپالایشی است، گفت: این مرکز در همه فرآیندهای پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی دارای فناوری اثبات‌شده، برای نمونه پروژه گوگردزدایی از مرکاپتان زیر ۵۰ پی پی‌ام در فازهای دو و سه پارس جنوبی به‌دست متخصصان این مرکز انجام شده است.

او همچنین اعتماد مدیران صنعت نفت به پژوهشگاه را از سرمایه‌های اصلی این مرکز علمی خواند و گفت: دانش فنی تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره هم‌اکنون تنها در اختیار شرکت‌های معدود آمریکایی و اروپایی است که خوشبختانه ما امروز به آن دست یافته‌ایم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این مجموعه با شبکه‌ای از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی و پارک‌های فناوری کشور ارتباط مستقیم برقرار کرده است، گفت: مدیران صنعت نفت باید بدانند که ما در مذاکرات با شرکت‌های خارجی هموار پشت آنها ایستاده‌ایم تا بتوانیم فناوری‌های روزآمد دنیا را در ایران بومی‌سازی کنیم.

توفیقی درباره تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره در پالایشگاه بندرعباس گفت: برای تکمیل پژوهش در این زمینه ۲۳۵ نفر با مدارک دکترا بیش از ۱۲۰ هزارنفر ساعت کار انجام داده‌اند، ضمن آنکه از هشت پایلوت نیمه‌صنعتی در پژوهشگاه صنعت نفت در این زمینه داده‌برداری شده است.

وی گفت: در طرح پژوهشی تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره در پالایشگاه بندرعباس بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ مدرک مهندسی تولید شده، از این رو در این زمینه ۱۵ هزار پارامتر برای دستیابی به محصول نهایی اندازه‌گیری شده، شرکت سوئیسی «آر اندی کربن»، معتبرترین شرکت در این زمینه، کیفیت محصول نهایی پژوهشگاه صنعت نفت را تأیید کرده است.


کد خبر: ۱۴۱٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha