۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
اولویت، رضایتمندی مسافران نوروزی است
در نشست هم اندیشی هماهنگی پروازهای نوروزی تاکید شد

اولویت، رضایتمندی مسافران نوروزی است

با حضور رئیس سازمان هواپیمایی، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام(ره)، نمایندگان ایرلاین ها و ارگان های نظامی نشست هم اندیشی هماهنگی پروازهای نوروزی برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نشست هم اندیشی هماهنگی پروازهای نوروزی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، نمایندگان ایرلاین ها و ارگان های نظامی و انتظامی نشست هم اندیشی هماهنگی پروازهای نوروزی در شرکت فرودگاهها به منظور میزبانی مطلوب از مسافران نوروز ۱۴۰۱ برگزار شد.

حمیدرضا سیدی سرپرست شرکت فرودگاهها در این نشست با اشاره به شرایط استثنائی سال ۱۴۰۰ و مشکلاتی که کرونا برای صنعت هوانوردی کشور به وجود آورد، اظهار امیدواری کرد: در سال پیش رو چرخ صنعت با سرعت بیشتری بچرخد و ما نیز خدمتگزاران خوبی برای مردم باشیم.

وی فرودگاه‌ها را از حساس ترین مراکز کشور عنوان و بر توجه شرکت های هواپیمایی برای برنامه ریزی پروازها و جلوگیری از تاخیرات پروازی تاکید کرد.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها شرایط خاص منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: در این شرایط می بایست با همیاری یکدیگر فضایی را برای مسافر رقم بزنیم که احساس رضایت حاصل شود.

در ادامه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این نشست تلاش‌های صورت گرفته ۴۰ سال گذشته در بخش هوانوردی کشور را به‌رغم وجود انواع تحریم‌ها مورد توجه قرار داد و از تلاش همه متخصصان این بخش برای سرپا نگاه داشتن صنعت قدردانی کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن نوروز ۱۴۰۱ گفت: تکلیف سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچون گذشته تجهیز زیرساخت‌ها و تجهیزات فرودگاهی و حفظ آمادگی لازم برای استقبال از روزهای پرترافیک هوایی است و در این زمینه اقدامات و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

محمدی‌بخش با بیان اینکه اقدامات نوروزی از عید مبعث شروع شده است، گفت: از امروز با تشکیل نشست هم اندیشی تا پایان تعطیلات نوروزی، برنامه ریزی به طور خاص انجام می شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در فرودگاه امام خمینی(ره) نیز زیرساخت‌های فرودگاهی با همه کمبودهای مالی فراهم شده است و هماهنگی‌ لازم با سپاه و پلیس فرودگاه نیز انجام شده است و پاسخگویی مسئولان و اجرای درست برنامه‌های پروازی در ایام نوروز از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که همه عملکرد صنعت هوانوردی در این ۲۰ روز سنجیده می‌شود.

وی بر حضور فیزیکی مسئولان و مسئولیت‌پذیری آنان در ایام نوروز با توجه به پیک مسافر تاکید کرد گفت: دولت سازمان هواپیمایی را به کنترل نرخ بلیت‌ها موظف کرده است و بر این اساس هیچ ایرلاینی حق افزایش نرخ بلیت‌ در نوروز را ندارد و در صورت افزایش نرخ، با ایرلاین‌ها برخورد مستقیم صورت خواهد گرفت.

در ادامه محمدمهدی کربلایی، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به شیوع کرونا در دو سه سال گذشته و رکود در صنعت هوانوردی گفت: پیک ایام نوروزی می‌تواند رونق را به صنعت بازگرداند.

کربلایی تاکید کرد: مردم انتظار خدمات سهل و روان را از ما دارند و ما به این دلیل از دو سه سال قبل، فعالیت کمیته عملیات نوروزی را آغاز کردیم و با همه سختی‌های مالی، سه میلیارد تومان هزینه نوسازی تجهیزات و بهینه‌سازی فرایندها و زیباسازی انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان فرودگاهی برای فراهم شدن شرایط بهتر در ایام نوروز و خدمت رسانی مطلوب به مسافران گفت: بر این اساس نقاط ایستایی مسافر که ایجاد تاخیر در پرواز را رقم می زند شناسایی و برطرف شده است.

کربلایی بر سیستمی بودن مدیریت فرودگاهی و هوانوردی نیز تاکید کرد و گفت: همه اجزا در این زمینه باید هماهنگ عمل کنند تا زحمات افراد و مجموعه ها در نوروز به هدر نرود و لازم است به این منظور، افراد موظف و مسئول در فرودگاهها، سر کار حاضر بوده و پاسخگویی درست و در نهایت ادب را سرلوحه خدمت قرار دهند.

وی بر ضرورت حصول سریع مجوزها در فرودگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شرایط برای انجام پروازها با وجود کرونا مناسب است و می بایست طوری پیش رود که منجر به خدمت خوب به مردم و کسب سود برای ما شود.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها، در این نشست نمایندگان ایرلاین ها نیز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص پروازهای نوروزی پرداختند.


کد خبر: ۱۴۰٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha