۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷
رشد سیستم فینتک در ایران به حمایت یک موسسه مالی بزرگ وابسته است
گفتگوی بازار با فعال حوزه فین تک

رشد سیستم فینتک در ایران به حمایت یک موسسه مالی بزرگ وابسته است

«حسین کزازی» فعال صنعت فین تک میگوید: متاسفانه در ایران اگر بخواهید در این حوزه رشد کنید باید یک موسسه مالی بزرگ را پشت خود داشته باشید.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: فین تک از جمله حوزه هایی است که با توجه به اینکه فناوریهای متعدد و نوینی را در بخش مالی پوشش می دهد، دارای قوانین و مجوزهایی است که البته در ایران در این حوزه این قوانین به درستی ارایه نشده است به طوری که به گفته حسین کزازی یک فعال در صنعت فین تک متاسفانه در ایران اگر بخواهید در این حوزه رشد کنید باید یک موسسه مالی بزرگ را پشت خود داشته باشید.

حسین کزازی در چند سال گذشته استارپهایی را در حوزه هوش مصنوعی و مالی راه اندازی کرده است . اکنون در رسانه استارت آپ بینوشاBinosha که هم بنیانگذار ش هست اخبار تکنولوژِی و تجزیه و تحلیل را ارایه می دهد.

حسین کزازی در گفتگو با بازار و در پاسخ به این پرسش که چه چالشهایی در صنعت فین تک در ایران وجود دارد؟، گفت:متاسفانه استانداردهای وحشتناکی در ایران داریم اگر بخواهیم سیستم فین تک را راه بیندازیم در ایران مساله چالش برانگیز است چراکه از یک طرف قوانین بانک مرکزی وجود دارد و از طرفی دیگر اگر بخواهید در این زمینه رشد کنید حتما یک شرکت موسسه بزرگ مالی را باید پشت خود داشته باشید تا بتوانید کارتان را توسعه دهید که این چالش مهمی است در حالیکه در خارج کشور قوانین و مجوزهایی که دارند که در شبانه روز تغییر نمی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه استارت آپ ها می توانند نقش مهمی در صنعت فین تک داشته باشند افزود: استارتارپ ها خیلی زیادی هستند که کارهای خیلی خوبی ارایه داده اند اما متاسفانه خیلی ها از آنها از بین رفتند که این مساله به دلیل نبود یک سری مجوزهای خاص و عدم اعتماد سازی بوده است.

کزازی خاطر نشان کرد: درحالی که استارت آپ ها می توانند فناوری های مختلف را ارایه دهند و از آن سو بانکها با خرید به رشد آنها کمک و به بازار معرفی شوند و به طوری که در این زمینه موسسات مالی و بانکهای خصوصی هستند که در این زمینه با ثبت نام استارت آپ ها و حمایت از آنها باعث رشد آنها شده و بعد از آن حتی عضوی از ان بانک می شوند و این کمکی به استارت آپ ها در این حوزه است.

همچنین وی در مورد تاثیر رمزارزها روی صنعت فین تک معتقد است رمزارز و بلاک چین در فین تک مثل یک سرویس هستند و کمک به رشد صنعت فین تک می کنند اما بیشتر به نظرم زمانی که مجوزهای حوزه فین تک درست بشود اثر بیشتری در این زمینه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۴۰٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha