۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۵
بهینه سازی باتری با گوگرد فاضلاب
دانشمندان کشف کردند

بهینه سازی باتری با گوگرد فاضلاب

محققان راهی جدید برای استخراج فاضلاب برای مواد با ارزش مورد استفاده در کود ها و مواد کاتدی برای باتری‌ های لیتیوم گوگردی یافته‌ اند که انرژی تلفن‌ های هوشمند و هواپیماها را تامین می کند.

بازار؛ گروه صنعت: محققان دانشگاه استنفورد راهی جدید برای استخراج فاضلاب برای مواد با ارزش مورد استفاده در کود ها و مواد کاتدی برای باتری‌ های لیتیوم گوگردی یافته‌ اند، این یافته روزی می‌ تواند انرژی تلفن‌ های هوشمند و هواپیماها را تامین کند.

تجزیه و تحلیل آزمایش آن ها که به تازگی منتشر شده است، نشان می دهد که چگونه می توان فرآیندهای غشایی را که از محیط بی هوازی یا بدون اکسیژن برای فیلتر کردن فاضلاب استفاده و بهینه می کنند.

هرچند این فرآیند نیاز به اصلاح دارد اما سولفیدی تولید می کند که ترکیب سمی بوده و علاوه بر خورندگی، بد بو نیز است.

استراتژی‌ هایی برای مقابله با این مشکل وجود دارد که می توان به اکسیداسیون شیمیایی یا استفاده از مواد خاص برای تبدیل گوگرد به جامدات قابل جداسازی اشاره کرد.

با این حال، اکسیداسیون الکترو شیمیایی گوگرد نیاز به انرژی ورودی کم دارد و کنترل دقیق محصولات گوگرد نهایی را امکان پذیر می کند.

دانشمندان در مقاله خود توضیح دادند که برخی از محصولات، مانند گوگرد می توانند روی الکترودها رسوب کنند و واکنش های شیمیایی را کاهش دهند، برخی دیگر مانند سولفات به راحتی قابل جذب و استفاده مجدد هستند.

محققان با استفاده از میکروسکوپ الکترو شیمیایی روبشی - تکنیکی عکس‌ های فوری میکروسکوپی از سطوح الکترود را در حین کار راکتور ها ثبت کردند که میزان مرحله اکسیداسیون الکترو شیمیایی گوگرد را همراه با انواع و مقدار محصولات تشکیل ‌شده اندازه ‌گیری کردند. آنها همچنین دریافتند که پارامترهای عملیاتی متفاوت، مانند ولتاژ راکتور، می تواند بازیابی گوگرد کم انرژی از فاضلاب را تسهیل کند.

این موضوع مبادلات بین بازده انرژی، حذف سولفید، تولید سولفات و زمان را روشن کردند را بهبود می دهد. با نگاهی به آینده، دانشمندان بر این باورند که فناوری بازیافت گوگرد را می توان با تکنیک های دیگری مانند بازیابی نیتروژن از فاضلاب برای تولید کود سولفات آمونیوم ترکیب کرد.

شیائو هان شائو، نویسنده اصلی این مقاله گفت: امیدواریم این مطالعه به سرعت پذیرش فناوری کاهش آلودگی، بازیابی منابع ارزشمند و ایجاد آب آشامیدنی به طور همزمان کمک کند.

کد خبر: ۱۴۰٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha