۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
برخی از خودروسازان آپشن‌های اولیه خودروها را نصب نمی‌کنند| واردات همراه با انتقال تکنولوژی باشد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

برخی از خودروسازان آپشن‌های اولیه خودروها را نصب نمی‌کنند| واردات همراه با انتقال تکنولوژی باشد

سید محسن دهنوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت‌ها و صنایع داخلی باید همکاری با شرکت‌های بزرگ که فناوری دارند را مد نظر قرار دهند.

سید محسن دهنوی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکار حفظ صنایع مهمی همچون خودروسازی و لوازم خانگی که ضعیف عمل می‌کنند، گفت: مهم‌ترین راهکار در این بخش افزایش کیفیت است.

وی تأکید کرد: علت اصلی نارضایتی مردم از صنایع مهمی همچون خودروسازی و لوازم خانگی پایین بودن کیفت محصولات در این دو بخش است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ما نباید از کار کردن با خارجی‌ها واهمه داشته باشیم، اظهار داشت: ما باید انتقال تکنولوژی انجام دهیم و این موضوع از جمله تجارب بسیاری از کشورهای دنیا است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از کشورها تلاش می‌کنند تا با شرکت‌هایی که دانش فنی مهمی دارند قراردادهای بلند مدت امضا کنند آن هم نه برای واردات محصول، برای وارداتی که با انتقال تکنولوژی همراه باشد چرا که این کشورها حتما بعد از چند مدت صاحب آن تکنولوژی خواهند شد.

دهنوی اظهار داشت: بنابراین دولت‌ها و صنایع داخلی باید همکاری با شرکت‌های بزرگ که فناوری دارند را مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه ما به هیچ وجه نباید به سراغ واردات صرف حرکت کنیم، گفت: ما باید به سمت واردات همراه با انتقال تکنولوژی برویم.

دهنوی تأکید کرد: البته ممکن است ما برای تنظیم بازار در مقاطعی دست به واردات بزنیم و بنده مخالف این مسئله نیستم، اما مهم این است که ما به سمت واردات همراه با فناوری حرکت کنیم تا صنایع مهم ما نظیر خودروسازی و لوازم خانگی دچار تحول شوند.

دهنوی در ادامه با اشاره به انتظارات از بخش خودروسازی در سال ۱۴۰۱، بیان داشت: خودروسازان در سال ۱۴۰۱ باید کیفیت خودروهای تولیدی را ارتقا دهند و اگر کیفیت را افزایش نمی‌دهند دیگر قیمت محصولات خود را افزایش ندهند و این مسئله موضوع پیچیده‌ای نیست.

وی گفت: خودروسازان با یک سری اصلاحات می‌توانند رضایتمندی مردم را در زمینه تولید خودرو افزایش دهند، اما این کار را انجام نمی‌دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه متأسفانه برخی از خودروسازان آپشن‌های اولیه روی خودروها را نصب نمی‌کنند، گفت: این در حالی است که این خودروسازان نهایتاً با دریافت پول بیشتر از مردم این آپشن‌ها را نصب می‌کنند.

وی تأکید کرد: همچنین برخی خودروسازان دقت لازم را در مونتاژ قطعات خودرو ندارند بنابراین بنده معتقدم با یک سری موارد جزئی می‌تواند رضایتمندی مردم را در زمینه تولید خودروی داخل بالا برد که خودروسازان باید به آن توجه جدی داشته باشند.
کد خبر: ۱۴۰٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha