۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
 هند برای تجارت با روسیه سیستم پرداخت جایگزین ایجاد می کند

هند برای تجارت با روسیه سیستم پرداخت جایگزین ایجاد می کند

یک روزنامه محلی هندی گزارش داد که هندوستان در حال نهایی کردن یک سیستم پرداخت جایگزین است که به این کشور اجازه می دهد به تجارت با روسیه ادامه دهد.

به گزارش بازار، یک مقام آگاه در دولت هند به روزنامه هندوستان تایمز گفت که دولت هند در مرحله نهایی کردن سامانه ای بانکی برای راه‌اندازی یک سیستم پرداخت جایگزین است که به روسیه اجازه می‌دهد مبادلات خود را بر اساس تبادل روبل با روپیه انجام دهد.

این مقام خاطرنشان کرد که مذاکرات با نمایندگان بانک مرکزی هند، بانک دولتی هند و بانک UCO مستقر در کلکته در رابطه با مکانیسم پرداخت در حال انجام است.

بنا به گزارش رویترز، همچنین دولت هند یک هیئت عالی بین‌وزارتی به رهبری آجی ست وزیر امور اقتصادی، برای تحلیل تأثیر تحریم‌های غرب علیه روسیه بر اقتصاد هند منصوب کرده است.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت که هند واردات روغن خوراکی و کود را در اولویت قرار خواهد داد؛ زیرا کمبود هر یک از این کالاها می‌تواند به تورم مواد غذایی منجر شود و بخش کشاورزی این کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

این مقام گفت، در مذاکرات با بانک ها به این نتیجه رسیدند که هند با توجه به کاهش بازار نفت روسیه در نتیجه تحریم های غرب، شانس بیشتری برای مذاکره در مورد قیمت و سهم خود از نفت روسیه دارد.

هند خواستار پایان دادن به خشونت در اوکراین شده، اما از محکومیت آشکار روسیه که با آن روابط سیاسی و امنیتی طولانی مدتی دارد، خودداری کرده است.

تایمز آو ایندیا گزارش داد، یک مقام ارشد پنتاگون گفته تصمیم هند به خاطر دادن رای ممتنع در رای‌گیری های مربوط به قطعنامه‌های سازمان ملل در محکومیت تجاوز روسیه به اوکراین قابل درک است و گفت که آمریکا به "تاریخ پیچیده و روابط هند با روسیه" آگاهی دارد.

الی راتنر دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی هند و اقیانوسیه، در جلسه استماع کنگره در تاریخ ۱۹ اسفند گفت که هند "خریدهای تسلیحاتی خود را از روسیه متنوع می کند" و "در مسیر درست حرکت می کند. "

راتنر گفت: «این کار کمی طول می‌کشد اما هندی ها به وضوح پی گیر انجام آن هستند، از جمله افزایش بومی‌سازی صنعت دفاعی خودشان». "این چیزی است که ما باید از آن حمایت کنیم. "

رو خانا، نماینده مجلس آمریکا هم خاطرنشان کرد که در هر صورت آمریکا متحد بزرگتری برای هند خواهد بود، زیرا این کشور در جریان درگیری با چین در سال ۱۹۶۲ از هند حمایت کرد.

خانا گفت: به نظر من بدیهی است که آمریکا همزمان با تقابل با روسیه و پوتین، بیش از آن به فکر چین و کنترل آن باشد. ما باید هند را تحت فشار قرار دهیم تا به قدرت نظامی روسیه وابسته نباشد و روسیه رابه خاطر حمله به اوکراین محکوم کند. درست همانطور که ما هر نوع تجاوز چین را فراتر از مرز موسوم به خط کنترل واقعی، محکوم می کنیم.

صادرات روسیه به هند در سال ۲۰۲۱ به ۶.۹ میلیارد دلار رسید که عمدتاً روغن های معدنی، کود و الماس خام بود. در حالی که هند در همین مدت ۳.۳۳ میلیارد دلار کالا به روسیه صادر کرد که عمدتاً شامل محصولات دارویی، چای و قهوه می شد.

به گزارش ایرنا، به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه همچنان در حال افزایش است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام و خاطرنشان ساخته است که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

کد خبر: ۱۴۰٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha