۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
آغاز گرده‌افشانی ۵.۵ میلیون اصله نخل در استان بوشهر
مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

آغاز گرده‌افشانی ۵.۵ میلیون اصله نخل در استان بوشهر

بوشهر- منفرد مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز گرده‌افشانی ۵.۵ میلیون اصله نخل استان بوشهر خبر داد و گفت: گرده‌افشانی نخیلات به منظور بارور کردن و ثمردهی نخیلات انجام می‌شود.

نوذر منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت را در راستای احیای نخیلات در دستور کار قرار داد که نتایج مناسبی نیز داشتیم.

وی افزود: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز رایزنی‌های ارزشمندی داشتند که اعتبارات مناسبی برای طرح تحول نخیلات در دشتستان مصوب شده و سال ۱۴۰۱ سالی خوب و پربار برای نخیلات است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: بیش از ۶ میلیون اصله نخل در استان بوشهر در سال جاری بالغ بر ۱۷۰ هزار تن خارک و رطب و خرما تولید کردند که ۳۰ هزار تن خرما صادر و مابقی در کشور به فروش رفت.

منفرد بیان کرد: با تلاش اتاق بازرگانی شاهد بهبود وضعیت صادرات محصولات کشاورزی بویژه خرما هستیم که در برداشت محصول سال ۱۴۰۱ خود را نشان خواهد داد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز گرده‌افشانی ۵.۵ میلیون اصله نخل در استان بوشهر خبر داد و گفت: گرده‌افشانی نخیلات به منظور بارور کردن و ثمردهی نخیلات می‌شود و این مهم از هفته جاری برای ۵.۵ میلیون اصله نخل آغاز شده است.

کد خبر: ۱۴۰٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha