۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
ثبات اقتصادی؛ نیازمند برنامه مدون
رئیس مجلس شورای اسلامی:

ثبات اقتصادی؛ نیازمند برنامه مدون

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود شرایط کنونی و تحریم، با یک برنامه مدون، می توانیم اقتصادی سامان یافته و باثبات دارای رشد ۳ تا ۴ درصدی داشته باشیم به نحوی که کشور به صورت عزتمندانه اداره شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جمعی از فرزندان شهدای شاخص شامگاه شنبه با محمدباقر قالیباف دیدار و گفت وگو کردند.

در ابتدای این دیدار صمیمانه که در آستانه روز گرامیداشت مقام شهدا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تعدادی از فرزندان شهدا به بیان دیدگاه های خود درباره مسائل مختلف از جمله گلایه از شرایط اقتصادی موجود، دغدغه‌های روز مردم و همچنین خانواده‌های شهدا و خصوصا شهدای مدافع حرم، لزوم توجه به اقشار محروم و ... پرداختند.

در ادامه رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم گفت: باور قلبی دارم هر دغدغه‌ای که برای بچه‌های خودمان داریم باید برای فرزندان شهدا نیز داشته باشیم وگرنه مدیون دوستان شهید خود هستیم؛ این رویه‌ای بود که شهید سلیمانی داشت و طی یک دهه گذشته بانی تشکیل جلسات این چنینی بود.

وی در اشاره به گلایه یکی از فرزندان شهدا مبنی بر نبود توجه به برخی خانواده های شهدای مدافع حرم و مشکلاتی که فرزندان این شهدا با آن مواجه شده اند، خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم واقعا مظلوم هستند، در بازدیدی از حاشیه شهر به منزل یکی از جانبازان مدافعان حرم فاطمیون سر زدم، وی دارای شرایط مناسبی نبود لذا باید تلاش کنیم تا محرومیت ها در بخش های مختلف برطرف شود.

قالیباف با تاکید برای لزوم تلاش برای رفع مشکلات مردم در حوزه های مختلف معیشتی گفت: برای رفع این مشکلات، کارهای سختی در پیش داریم و حتی لازم برای حل آن ها آبرویمان را بگذاریم و از ظرفیت قرارگاه‌های جهادی و موسسات خیریه بهره ببریم.

وی همچنین درباره انتقاد یکی از فرزندان شهدا درباره تعداد زیاد قوانین و لزوم حذف قوانین غیرضرور افزود: در شرایط کنونی تلاش می‌کنیم با استفاده از هوش مصنوعی برای تنقیح قوانین، قوانین را در دو بخش متمرکز کرده و ۱۲ هزار قانون فعلی را به سرعت کاهش دهیم تا مردم بتوانند به صورت یکجا از حقوق خود آگاه شوند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروزه دشمنان در دو حوزه علیه انقلاب و ناامید کردن مردم تلاش می کنند؛ ابتدا جنگ شناختی و تبلیغاتی را در فضای مجازی دنبال می‌کنند و متأسفانه برخی جریانات سیاسی داخلی آگاهانه یا غیرآگاهانه آب در آسیاب آنها می‌ریزند لذا حضرت آقا در این خصوص می‌فرمایند جهاد تبیین یکی از موضوعات مهمی است که باید دنبال شود.

وی با بیان این که بخش قابل توجهی از انفال جامعه در اختیار ۴ درصدی هاست، گفت: همچنین باید اذعان کرد کشور گرفتار بوروکراسی است که همانند اسب سرکش کنترلش در اختیار همین افراد است و آنها حتی به وطن خود نیز پایبند نیستند.

قالیباف با بیان اینکه دشمنان در بعد دیگر به مسائل اقتصادی پرداخته و به معیشت مردم فشار وارد می کنند گفت: با این وجود در حوزه اقتصادی شاهد بی‌برنامگی و ناکارآمدی بوده ایم و باید با یک برنامه کارامد بر این مشکلات فائق آئیم.

وی یادآور شد: ناکارآمدی در حوزه مسائل اقتصادی ریشه در نداشتن امکانات و پول نیست بلکه نتیجه این است که حکمرانی درست نداریم و با موضوعات، سیستمی رفتار نمی کنیم.

قالیباف گفت: سیاست های کلان در موضوعات مختلف از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده است؛ همچنین مجلس نیز در رأس امور بوده و قانون اساسی دارای قدرت است ولی وقتی مثلا شاهدیم که بودجه کشور از این سیاست ها و قوانین روشن تبعیت نمی‌کند.

رئیس قوه مقننه اظهار کرد: تاکنون ۶ برنامه توسعه اجرایی شده اما سوال این است که آیا هر کدام از این برنامه‌ها ۳۰ درصد تحقق یافته است؟ روزی کشورمان ۱۱۹ میلیارد دلار درآمد نفتی داشت و روزی هم این رقم به ۱۰ میلیارد دلار رسید که فاصله تحقق این اعداد ۶ سال است اما آیا تورم طی این سال‌ها کاهش یافت یا شرایط زندگی مردم تغییر کرد؟ این نشان می دهد که مشکل کشور نه در پول و امکانات بلکه در شیوه مدیریت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کشور ما می تواند با یک برنامه مدون، دارای اقتصادی سامان یافته و باثبات باشد و رشد ۳ الی ۴ درصدی را در شرایط تحریم داشته باشد به نحوی که کشور به صورت عزتمندانه و قدرتمندانه اداره شود.

وی تصریح کرد: البته برای تحقق این موضوع باید به سنت‌های الهی تکیه و به مردم اعتماد کنیم و از بوروکراسی سیستمی و حکمرانی ۴ درصدی‌ها گذر کنیم.

کد خبر: ۱۴۰٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha