۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
۷۱ حلقه چاه غیر مجاز در قزوین مسدود شد
معاون شرکت آب منطقه ای قزوین:

۷۱ حلقه چاه غیر مجاز در قزوین مسدود شد

قزوین- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: به منظور جلوگیری از سوءاستفاده از منابع آبی استان طی یک ماه گذشته ۷۱ حلقه چاه غیر مجاز در استان قزوین مسدود شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین، حمید منصوری اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع آبی استان تضمین کننده حیات دشت قزوین و اقدامی در جهت توسعه پایدار استان می باشد.

وی افزود: عملیات گسترده احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی که از سال ۹۳ شروع شده، همچنان با اراده و عزم جدی توسط این شرکت در حال انجام و پیگیری است و بی تردید، همکاری و همراهی مجموعه مسئولان استان و مراجع قضایی و انتظامی، گامی مؤثر در این باره بوده است.

منصوری در ادامه با اشاره به عملیات انسداد چاههای غیرمجاز در استان عنوان داشت: در استان قزوین طی یک ماه گذشته ۷۱ حلقه چاه غیرمجاز فرم پنج با همکار دستگاه قضائی و نیروی انتظامی پر و مسلوب المنفع شده و از این طریق حدود ۳.۷ میلیون مترمکعب در سال به تعادل سفره های آب زیرزمینی کمک شده است.

وی افزود: از این تعداد ۲۶ حلقه چاه در شهرستان بوئین زهرا، ۱۷ حلقه در شهرستان تاکستان، ۱۴ حلقه در شهرستان آوج، ۷ حلقه در شهرستان آبیک و ۶ حلقه در شهرستان قزوین بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان قزوین در پایان با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند بیان کرد: طی همین مدت ۱۰۸ کنتور هوشمند بر روی چاه های استان نصب شده که با احتساب آنها تعداد چاههای کنتور دار شده در استان از ابتدای سال تا کنون به ۳۳۳ حلقه چاه رسیده است و پیش بینی می شود طی سال آینده تمامی چاههای استان به کنتور هوشمند مجهز شوند.

کد خبر: ۱۴۰٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha