۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
گفت‌وگوهای برلین-دوحه در زمینه تأمین انرژی

گفت‌وگوهای برلین-دوحه در زمینه تأمین انرژی

مسئولان بلندپایه آلمانی و قطری درباره تقویت همکاری‌ها در حوزه انرژی با هم گفت‌وگو کردند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، جورج کوکیس، مسئول دفتر اجرایی صدراعظم آلمان روز شنبه (۲۱ اسفندماه) اعلام کرد که دولت آلمان که برای کاهش وابستگی خود به نفت و گاز روسیه تلاش می‌کند، این هفته درباره تأمین انرژی با قطر گفت‌وگو کرد.

وی در توییتر اظهار کرد: درباره همکاری دوجانبه به‌ویژه در زمینه انرژی و سرمایه‌گذاری شرکت‌ها گفت‌وگو کردیم.

این مقام آلمانی افزود که روز چهارشنبه (۱۸ اسفندماه) با شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، معاون نخست‌وزیر قطر که همچنین ریاست صندوق سرمایه‌گذاری دولتی قطر را نیز به‌عهده دارد، گفت‌وگو کرده است.

آلمان که در سال جاری میلادی آخرین نیروگاه هسته‌ای خود را تعطیل می‌کند، قصد دارد نخستین پایانه گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) خود را در مدت دو سال بسازد.

آمریکا به‌تازگی درباره عرضه گاز به اروپا با چند کشور از جمله قطر مذاکره کرده است. احتمال دارد قطر ۱۰ تا ۱۵ درصد از حجم حمل‌ونقل ال‌ان‌جی خود را به سوی اروپا منحرف کند، این کشور قصد دارد ظرفیت تولید ال‌ان‌جی خود را تا سال ۲۰۲۷ افزایش دهد و از ۷۷ میلیون تن در سال کنونی به ۱۲۶ میلیون تن در سال برساند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه (۲۰ اسفندماه) در این باره گفت: کمیسیون اروپا در پی حمله روسیه به اوکراین در حال بررسی طرح‌هایی برای حذف تدریجی وابستگی اتحادیه اروپا به گاز، نفت و زغال‌سنگ روسیه در پنج سال آینده است.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان اظهار کرد که قصد دارد این کشور را در کمتر از یک سال از زغال‌سنگ و نفت روسیه مستقل کند.

کد خبر: ۱۴۰٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha