۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
واردات خودرو فقط برای یک عده خاص و رانتی است
کارشناس صنعت خودرو:

واردات خودرو فقط برای یک عده خاص و رانتی است

جوان روح، کارشناس صنعت خودرو معتقد است که مصوبه مجلس مبنی بر واردات خودرو فقط برای یک عده خاص است و رانتی هایی ایجاد خواهد کرد، مگراینکه واردات کاملاً آزاد شود و مختص عده خاصی نباشد.

به گزارش بازار، علی اکبر جوان روح، قطعه ساز و کارشناس صنعت خودرو با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد مصوبه اخیر مجلس مبنی بر آزادسازی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ مصاحبه کرد.

جوان روح در پاسخ به این سوال که بازار خودروی ایران به واردات خودروی تمام شده نیاز دارد یا خیر گفت: گردش مالی خودرو در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل هم مورد حمایت همه دولتها قرار می گیرد.

وی حفظ صنعت خودرو را به عنوان یکی از وظایف مهم دولت خواند و افزود: حمایت دولتهای دنیا از بازار خودرو مانند حمایت ما مداخله گرانه نیست و باعث رقابت می شود.

کارشناس صنعت خودرو با اذعان به کمبود خودرو در کشور گفت: از طرفی جمعیت و تقاضا برای خودرو افزایش یافته و از طرف دیگر هم تولیدات داخل، کپی خطوط مختلف است و تنوعی ندارد و به همین دلیل هم تولیدات پاسخگوی نیاز داخل نیست.

وی تقویت و رقابتی کردن تولید خودرو در داخل کشور را لازم دانست و افزود: خطوط تولید ما قابلیت رقابت با مرسدس بنز و بی ام را هم دارد اما اشکالمان این است که خودروسازی را از خودروسازان پس گرفتیم و به سیاسیون دادیم.

جوان روح معتقد است که مصوبه مجلس مبنی بر واردات خودرو فقط برای یک عده خاص است و رانتی هایی ایجاد خواهد کرد بنابراین ارتباطی به بازار خودرو ندارد مگراینکه واردات کاملاً آزاد شود و مختص عده خاصی نباشد.

کد خبر: ۱۴۰٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha