۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
چین: از طرف آمریکا هدف حملات سایبری قرار گرفته‌ایم

چین: از طرف آمریکا هدف حملات سایبری قرار گرفته‌ایم

براساس اعلام یک نهاد چینی، از اواخر ماه فوریه، اینترنت چین به طور مداوم با حملات سایبری از خارج از کشور بخصوص از آمریکا روبرو شده است.

به گزارش بازار، خبرگزاری شین هوای چین اعلام کرد که چین از ماه فوریه، حملات سایبری مستمری را تجربه کرده است که در آن‌ها از آدرس‌های اینترنتی در آمریکا برای در دست گرفتن کنترل رایانه‌های چینی برای هدف قرار دادن بلاروس، روسیه و اوکراین استفاده شده است.

در این گزارش به اعلامیه تیم فنی واکنش اضطراری شبکه کامپیوتری ملی/مرکز هماهنگی چین (CNCERT/CC)، یک مرکز فنی امنیت سایبری که تلاش‌ها را برای پیشگیری و شناسایی تهدیدات امنیت سایبری علیه چین هدایت می‌کند، اشاره شده است.

این مرکز چینی گزارش داد: از اواخر ماه فوریه، اینترنت چین به طور مداوم با حملات سایبری از خارج از کشور روبرو شده است. این گروه‌های خارج از کشور با در دست گرفتن کنترل رایانه‌ها در علیه روسیه، اوکراین و بلاروس حملات سایبری انجام داده اند.

در ادامه این گزارش آمده است پس از تجزیه و تحلیل، بیشتر این آدرس‌های این حملات از آمریکا بوده است. " در این گزارش همچنین آمده است، برخی از این آدرس‌ها از کشورهای دیگر از جمله آلمان و هلند بوده اند.

حملات سایبری نقطه اصلی تنش بین آمریکا و متحدانش و چین بوده است، زیرا آمریکا، چین را به انجام یک کارزار جهانی جاسوسی سایبری متهم کرده است. پکن اعلام کرده است که در حلات سایبری شرکت نمی‌کند و چنین ادعاهایی را اتهامات مخرب توصیف کرد.

کد خبر: ۱۴۰٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha