۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
آجر روی آجر در جنگل گذاشته نشود/ نگران تامین کالاهای اساسی و ارز نیستیم
رئیس جمهور:

آجر روی آجر در جنگل گذاشته نشود/ نگران تامین کالاهای اساسی و ارز نیستیم

ساری- رئیس جمهور با تاکید بر مقابله با ساخت و سازهای جنگلی گفت: آجر روی آجر در جنگل نباید گذاشته شود و باید با این قبیل ساخت و سازها مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار با نخبگان با اشاره به مسائل استان مازندران، این استان را قطب کشاورزی بیان کرد و گفت: مازندران قطب کشاورزی است و باید اقتصاد کشاورزی و روستایی آن فعال شود.

وی با اشاره به مهاجرت و خالی شدن روستاها، وضعیت بسیاری از روستاهای کشور را نگران کننده دانست و گفت: وقتی کشاورزی برای روستائیان صرف نکند اقدام به ترک روستاها می کنند درحالی که باید خدمات و امکانات لازم را ایجاد کرد.

وی توجه به روستاها و کشاورزی را از برنامه های مهم دولت برشمرد و گفت: کشاورزی مازندران محور است و بیشترین اعتبارات سفر به حوزه کشاورزی تخصیص داده می شود.

رئیس جمهور فعال شدن صنایع تبدیلی و ارزش افزوده را از دیگر الزامات بیان کرد و با اشاره به ساخت و سازهای صورت گرفته در قلب جنگل، تشکیل کارگروه ویژه برای مقابله با این ساخت و سازها را ضروری دانست و گفت: باید ساخت و سازهای درون قلب جنگل را شناسایی و با آن برخورد کرد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه در جنگل نباید آجر روی آجر گذاشته شود، خواهان بررسی مجوزهای صورت گرفته ساخت و سازها در درون جنگل شد و گفت: در این دولت نباید عکس العملی برخورد کرد بلکه نباید اجازه ساخت و ساز در جنگل را دارد.

رئیس جمهور در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه گردشگری نباید تهدیدی برای فرهنگ مازندران باشد درباره آزادسازی سواحل، داشتن برنامه در حوزه سواحل را مهم دانست و گفت: باید استفاده کیفی و با برنامه ای از سواحل داشته باشیم زیرا آزادسازی فصل اول و کیفی استفاده کردن برنامه دوم است.

وی با اشاره به وضعیت امیدوارکننده و درخشان در کشور گفت: امروز نگران کالاهای اساسی و تامین ارز نیستیم و آینده کشور درخشان است.

کد خبر: ۱۴۰٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha