۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کمترین رقم از منابع ارزش افزوده به وزارت بهداشت اختصاص یافت
وزیر بهداشت:

کمترین رقم از منابع ارزش افزوده به وزارت بهداشت اختصاص یافت

عین‌اللهی، وزیر بهداشت گفت: امسال کمترین رقم از منابع ارزش افزوده به وزارت بهداشت اختصاص یافت.

به گزارش بازار، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۰ از محل ارزش افزوده بودجه خوبی دریافت نکرد و از ۱۷ هزار میلیارد تومانی که مصوب شده بود ۱۲ هزار میلیارد تخصیص یافت که تاکنون وزارت بهداشت فقط ۱۳۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده است و ۴۰۰ میلیارد تومان آن هم به واکسن اختصاص یافت.

بهرام عین‌اللهی تاکید کرد: به طور کلی منابع وزارت بهداشت شامل منابع پایدار و درآمدهای اختصاصی است؛ منابع پایدار وزارت بهداشت یک درصد ارزش افزوده و مالیات بر سیگار هستند.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد: امسال نمایندگان مجلس منابع پایداروزارت بهداشت را طوری تامین کنند که این وزارتخانه بتواند تحولات مد نظر را در حوزه سلامت انجام دهد.

بهرام عین‌اللهی در پاسخ به پرسشی درباره ایجاد مراکز درمان ناباروری نیز گفت: برای درمان ناباروری و ایجاد مراکز ناباروری امسال منابعی اختصاص نیافت که امیدواریم برای سال آینده اختصاص یابد.

وزیر بهداشت افزود: مساله جمعیت اولویت اول است از این رو قرارگاه جمعیت در وزارت بهداشت ایجاد شد و با اختصاص یافتن این منابع بهتر می‌توان مساله ناباروری را مدیریت کرد.

بهرام عین‌اللهی همچنین با اشاره به این‌که شهرری ۲.۵ میلیون جمعیت دارد، گفت: این منطقه امکانات درمانی کمی دارد و فقط دو بیمارستان فیروزآبادی و هفت‌تیر در این منطقه هست که نیازها را برطرف نمی‌کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: کار ساخت بیمارستان جدید فیروزآبادی حدود ۱۸ سال طول کشیده و هنوز تجهیز نشده است، اما قرار است در یک ماه آینده با حداکثر امکانات این بیمارستان تجهیز شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha