۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
گازرسانی به ٢٩١ روستای محروم در کمتر از ۶ ماه
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد

گازرسانی به ٢٩١ روستای محروم در کمتر از ۶ ماه

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که روند گازرسانی روستایی در کشور به ویژه با مصوبه‌های سفرهای استانی رئیس‌جمهوری در دولت سیزدهم شتاب گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، مجید چگنی در این باره اظهار کرد: امیدواریم با شتاب کنونی در روند گازرسانی در کشور به ویژه در روستاها پرونده گازرسانی در ایران تا دو سال آینده بسته شود و تأکید ما این است که پروژه‌های مصوب‌شده که قابلیت گازرسانی دارند، به‌زودی تکمیل شوند.

وی با بیان اینکه مصوبه‌های سفرهای استانی رئیس‌جمهوری درباره پروژه‌های گازرسانی نیز افزون بر پروژه‌های دیگر در دستور کار قرار گرفته است، افزود: بعضی از این پروژه‌ها در لرستان و خراسان جنوبی حتی زودتر از موعد مقرر پایان یافت و گاز طبیعی به روستاهای زیادی رسید.

معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر تلاش کارکنان صنعت گاز برای گازرسانی به همه مناطق و روستاهای کشور به ویژه مناطق مرزی و محروم، گفت: براساس مصوبه‌ سفر شهریورماه رئیس‌جمهوری به این استان، ۱۶۹ روستا با کار جهادی در مدت کمتر از ۶ ماه به شبکه گاز سراسری متصل شدند.

چگنی تصریح کرد: فرمان رئیس‌جمهوری در جریان سفر به خراسان جنوبی این بود که شرکت گاز استان، ۱۶۹ روستا را تا پایان سال ۱۴۰۱ با بودجه این دو سال به شبکه گاز کشور متصل کند، در حالی که گازرسانی به این تعداد روستا در مدت زمان کمتر از ۶ ماه امکان‌پذیر نیست. با وجود این شرکت گاز استان خراسان جنوبی این کار را بیش از یک سال زودتر تکمیل کرد و این اقدامی جهادی از سوی مجموعه کارکنان این شرکت بود، از سویی از بودجه سال ۱۴۰۱ هم برای گازرسانی به این روستاها استفاده نشد.

وی همچنین با اشاره به مصوبه سفر استانی سیدابراهیم رئیسی به استان لرستان درباره گازرسانی به مناطق این استان، اظهار کرد: یکی از مصوبه‌های مهم یازدهمین سفر استانی ریاست‌جمهوری به لرستان در ۱۹ آذرماه امسال، گازرسانی به ۱۱۳ روستا بود که با تلاش کارکنان، مشاوران و پیمانکاران شرکت گاز استان در دهه فجر انقلاب اسلامی و در بازه زمانی دو ماهه محقق شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: از زمان سفر رئیس‌جمهوری به استان تاکنون ۱۲۲ روستا به شبکه گاز طبیعی متصل شدند که تعداد گازرسانی انجام‌شده بیش از تعهد شرکت گاز بوده که با احتساب این تعداد، مجموع روستاهای گازرسانی‌شده لرستان، به ۲ هزار و ۴۵ روستا می‌رسد.

چگنی تأکید کرد: گازرسانی به این روستاها و همسو با آن گازرسانی به صنایع تولیدی و کشاورزی به‌عنوان پیشران توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال، برای استفاده مردم از این نعمت خدادادی و به‌منظور ایجاد رفاه برای آنها همچنین جلوگیری از مهاجرت و اشتغال پایدار در روستاها و حفظ محیط زیست به‌عنوان نعمتی بی‌نظیر در آستانه حلول سال نو و بهار طبیعت و برای تعهد به مسئولیت اجتماعی تقدیم شده است.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha