۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
دولت باید اشتغال، اقتصاد و قدرت خرید مردم را شکوفا کند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

دولت باید اشتغال، اقتصاد و قدرت خرید مردم را شکوفا کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: شهدا رفتند تا آمریکا نگوید من کدخدا هستم و مردم آزادانه با رأی و نظر خود اخلاق اسلامی را در سه قوه کشور حاکم کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته (۱۸ اسفندماه) در نوزدهمین یادواره شهدای دهستان بیشه کلا گفت: از اینکه در دهستان بیشه کلا هستم و تصویر شهدا را می بینم خدا را شکر می کنم. آنچه که افتخار شهرها و روستاها هستند، در کنار پل ها و ساختمان ها، انسان هایی است که در آن مناطق رشد کرده اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود ۳ ماه گذشته در روستای حاج قاسم در استان کرمان حاضر شدم، این روستا در دنیای کنونی گمنام بود، اما حاج قاسم باعث شد این روستا شناخته شود. این قطعه از خاک ایران اسلامی نیز چنین ویژگی دارد، زیرا مردانی از طریق نان حلال و زنانی با تربیت اسلامی خود باعث شدند شهدایی را تقدیم ایران اسلامی کنید و نسل های بعدی به آنها افتخار کنند.

وی با تاکید بر اینکه باور ما این است که شهدا زنده هستند، اما هر نسلی افتخار قرار گرفتن شهید در بین آنها را ندارد و بالاترین خلعت خداوند به انسان شهادت است، افزود: بدانیم که برگزاری یادواره شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا برای ما است و شهدا نیازی به آن ندارند، منطق شهدا متفاوت بوده و منطق آنها براساس سیر و سلوک و دل کندن از تعلقات دنیایی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری این گونه مراسمات که مورد تایید مقام معظم رهبری است، برای زنده نگه داشتن یاد شهدا بوده و به آن نیازمند هستیم، تصریح کرد: شهدای ما از دنیا دل کندند و کارهایی انجام دادند که در منطق مادی نمی گنجد. جنگ سخت را به برکت مجاهدت های علمی شهید طهرانی مقدم، خون شهدا و برکت مجاهدت نظامی حاج قاسم پیروز شدیم. در جنگ نرمی که بر علیه جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده، تاریخ تکرار می شود. ما اکنون در جهاد تبیین هستیم که سیم خاردار نداریم.

وی با اشاره به اینکه مجاهدت ها سبب شد که بتوانیم در عرصه مقاومت حرفی برای گفتن داشته باشیم، ادامه داد: قرار بود معامله قرن صورت گیرد و فلسطین را از بین ببرند، اما همان مردان با مجاهدت های خود اجازه ندادند چنین معامله ای صورت گیرد. خواسته عربستان روزی این بود که یمن را از بین ببرد، زیرا با همراهی آمریکا قصد داشتند گذرگاهی را برای صادرات روزانه ۱۲ بشکه نفت تصاحب کنند، اما افرادی در این کشور با تبعیت از انقلاب اسلامی ایران و خون شهدا مقاومت کردند.

نیکزاد با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) از ۸ سال دفاع مقدس، دانشگاه بزرگی ساخت، عنوان کرد: زمانی در کشور منطق دفاع مقدس حاکم بود اما امروز از آن فاصله گرفته ایم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود توطئه ای بین جمهوری آذربایجان و آذربایجان ایران صورت گیرد که با تدبیر مقام معظم رهبری خنثی شد، افزود: بدون نقش ایران هیچ اتفاقی در منطقه نمی تواند رخ دهد و ما اکنون در دو جنگ بی نظیر قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه نکته بالاتر از مشکلات اقتصادی، بی هویت کردن جوانان و جامعه است، ادامه داد: اگر روزی در بحث فضای مجازی، نرم افزاری و اطلاع رسانی غلط نتوانیم همانند دوران جنگ سخت سیم خاردارها را به موشک تبدیل کنیم، خانواده و جامعه از بین می رود.

نیکزاد با بیان اینکه استکبار جهانی از ابتدا به فکر ایجاد خاورمیانه ای نوین بود، تصریح کرد: در ایران نعمت وجود اقوام مختلف را شاهدیم و در دوران جنگ قوم گرایی ها مطرح نبود و حفظ ایران اسلامی در اولویت قرار داشت.

نایب رئیس مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ما به دنبال آن بودیم تا دولتی مورد تایید مقام معظم رهبری روی کار بیاید، عنوان کرد: رفتاری که باید رصد کنیم این است که مجلس، دولت و قوه قضائیه قصد دارند با رویکرد اخلاق حکمرانی، سرمایه اجتماعی را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه چرا برخی حضور رئیس جمهور در مناطق سیل زده پس از مذاکرات مسکو را بر نمی تابند، گفت: قدر مقام معظم رهبری را برخی افراد که خارج از میدان هستند، بهتر می دانند. امروز اگر شهدا برگردند به ما می گویند که باید تابع ولی فقیه باشیم. مردم باید از ما تلاش، سرعت و شتاب در حرکت کشور را مطالبه کنند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: دولتمردان باید بتوانند اقتصاد، اشتغال جوانان و قدرت خرید مردم را شکوفا کنند و از رانتخواری جلوگیری نمایند و از سوی دیگر پاکدستی و طهارت اقتصادی را جزو شعارهای خود بدانند. شهدا رفتند تا آمریکا نگوید من کدخدا هستم و ما آزادانه با رأی و نظر خود زندگی و اخلاق اسلامی را در هر سه قوه حاکم کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مسئولان بدانند که اندازه چشم بر هم زدنی فرصت آنها برای خدمت کردن به اتمام می رسد و تمام نیروی خود را به کار گیرند و به مردم خدمت کنند و بدانند اعمال آنها نزد خداوند ثبت می شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha