۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
حمایت دولت از فعالان و سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد

حمایت دولت از فعالان و سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر حمایت دولت از فعالان و سرمایه‌گذاران در صنعت پتروشیمی تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی امروز (چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه) در نشستی با مدیران شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (شستان) و شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران در شهرک پتروشیمی مکران در چابهار، در جریان روند پیشرفت پروژه‌های توسعه پتروشیمی نگین مکران قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این نشست، پس از آگاهی از روند اجرایی پروژه‌های شهرک پتروشیمی مکران، ضمن قدردانی از فعالیات همه تلاشگران توسعه صنعت پتروشیمی در مکران گفت: فعالیت شما که پا پیش گذاشتید و خانه، کاشانه و آسایش خود را رها کردید تا فرمان ولایت را برای توسعه مکران انجام دهید، ستودنی است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما حمایت و پاسداری از فعالان صنعت پتروشیمی است و همه روزه تلاش می‌کنیم تا مشکلات و چالش‌های پیش‌روی فعالان صنعت پتروشیمی، اعم از تغییرات قیمت خوراک، مشکل گاز پتروشیمی‌ها و دیگر موارد را با راه‌های خود حل کنیم تا موانع را از پیش روی صنعت برداریم.

شاهمیرزایی همچنین خطاب به معاونان سازمان منطقه آزاد چابهار که در نشست حضور داشتند، گفت: صیانت از مناطق آزاد، منوط به سرمایه‌گذاری است؛ باید تسهیلات مناسب برای توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه فراهم شود زیرا توسعه سرمایه‌گذاری، شکوفایی منطقه را در پی خواهد داشت.

در این نشست، سیدمجید هدایت، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح و علیرضا منیری ابیانه، مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه‌ها، بعضی از مشکلات و چالش‌های پروژه‌ها را تشریح کردند.

در این نشست، بعضی از چالش‌های پیش‌روی هلدینگ شستان و شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران برای پیشبرد ۶ پروژه‌ پتروشیمی در حال اجرا در منطقه تشریح شد. هم‌اکنون ۵ پروژه GTX و یک پروژه اوره آمونیاک در قالب طرح توسعه پتروشیمی نگین مکران در حال اجراست و زیرساخت‌های موردنیاز پروژه‌ها نیز شامل آماده‌سازی شهری و امور زیربنایی، تامین سرویس‌های جانبی موردنیاز طرح‌های پتروشیمی، احداث مخازن ذخیره‌سازی محصولات و تجهیزات بارگیری، احداث خطوط لوله انتقال آب و متانول، ساختمان‌های‌ غیرصنعتی، و تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای ملاحظات ایمنی، بهداشت و زیست محیطی از سوی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران تامین می‌شود تا مسیر سرمایه‌گذاری در منطقه هموارتر شود.

کد خبر: ۱۳۹٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha