۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶
نظر نماینده کارگران و کارفرمایان در تعیین حقوق مورد توجه قرار گیرد| تعیین حقوق سه جانبه پیگیری شود
سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس در گفتگو با بازار:

نظر نماینده کارگران و کارفرمایان در تعیین حقوق مورد توجه قرار گیرد| تعیین حقوق سه جانبه پیگیری شود

کوچکی نژاد سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس گفت:دولت هم باید در ساماندهی حقوق کارگران حضور و نقش داشته باشد، اما نماینده کارگران و کارفرمایان هم باید حضور داشته باشند.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار،با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه دولت تصمیم دارد در تعیین حقوق کارگران و کارمندان و متناسب‌سازی دریافتی‌ها، نظام پرداخت را عادلانه کند، اظهار داشت: در وضعیت حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان متاسفانه به هم ریختگی و آشفتگی وجود دارد و این به هم ریختگی و آشفتگی باعث می‌شود که برخی از افراد از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار شوند و افراد دیگر نتوانند از این حقوق و دستمزد برخوردار شوند.

وی بیان کرد: همچنین برخی از دستگاه ها که نفوذ زیادی دارند، سعی می‌کنند که با چانه زنی و ارتباط گیری حقوق کارکنان خود را افزایش دهند و این مسئله باعث شده است که ما هیچ گونه نظمی را در پرداخت‌ها شاهد نباشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس‌جمهور هم در زمان انتخابات و هم از زمانی که به عنوان رئیس جمهور کشورمان انتخاب شده، بارها تاکید کرده است که نظام حقوق و دستمزد را عادلانه خواهد کرد و لایحه ای را در این زمینه به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد داد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چندین ماه است که از عمر دولت سیزدهم می گذرد و بودجه سال ۱۴۰۱ هم در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و امروز هم تحول در حقوق و دستمزد شرایط جدیدی ایجاد شده است که باید به نفع جامعه بهره برد و تبعات احتمالی را مدیریت کرد.

کوچکی نژاد تاکید کرد: اگر دولت به دنبال آن است که تحولی را در نظام پرداخت ها ایجاد کند، باید هر چه زودتر لایحه حقوق و دستمزد را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد و حجم منابع مورد نیاز برای ساماندهی حقوق ها هم بسیار بالاست و دولت باید منابع آن را تأمین کند.

وی افزود: نهاد کارگری، نهاد کارفرمایی و دولت معمولا حقوق و دستمزد کارگران را مشخص می کنند و این بار هم با توجه به وضعیت تورم حقوق و دستمزد کارگران مشخص شد. دولت همواره باید برای ساماندهی پرداخت ها، لایحه حقوق و دستمزد را هرچه سریع‌تر به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا مجلس شورای اسلامی بیشتر از این تحت فشار قرار نگیرد.

کد خبر: ۱۳۹٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فرید IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      اگه بخواهی استخدام بشی کجا می توانی استخدام بشی