۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
اشتغال ۸۰۰ سوخت‌بر در ۳ استان شرقی به همت بنیاد برکت
معاون بنیاد برکت خبر داد

اشتغال ۸۰۰ سوخت‌بر در ۳ استان شرقی به همت بنیاد برکت

کرج- معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: این بنیاد در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰۰ طرح اشتغال برای سوخت‌بران در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان راه‌اندازی کرده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، مرتضی نیازی گفت: بنیاد در سال جاری ۸۰۸ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را برای سوخت‌بران سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان راه‌اندازی کرده است.

مرتضی نیازی افزود: راه‌اندازی این ۸۰۸ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ایجاد بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را برای سوخت‌بران و افراد دیگر به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: این تعداد شغل برای سوخت‌بران ۹۳ روستا در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان ایجاد شده است.

به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، مشاغل ایجاد شده برای سوخت‌بران در رسته‌های مبتنی بر مزیت هر منطقه و بیشتر در حوزه‌های دام‌پروری، کشاورزی و خدماتی است.

نیازی گفت: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال ویژه سوخت‌بران بالغ بر یک‌هزار و ۹۰ میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر استقبال سوخت‌بران از تسهیل‌گران بنیاد برکت یادآور شد: اکثر افراد به اجبار و از سر ناچاری به سوخت‌بری روی می‌آورند، چرا که نه تنها مالک سوخت‌های قاچاق شده نیستند که حتی اتومبیل هم به آن‌ها تعلق ندارد و فقط نقش یک راننده روزمزد را بازی می‌کنند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت تصریح کرد: تسهیل‌گران بنیاد برکت در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان با شناسایی و مراجعه به سوخت‌بران آن‌ها را پس از اهلیت‌سنجی، برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌کنند.

نیازی تاکید کرد: بنیاد برکت در سال ۱۴۰۰ حمایت از اقشار اجتماعی آسیب‌پذیر اجتماعی از جمله زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌بران، خانواده زندانیان، معلولین و خانواده کودکان بازمانده از تحصیل را به شکل ویژه در دستور کار داشت.

وی ادامه داد: بر این اساس، در سال جاری ۲۰ هزار طرح اشتغال‌زایی با ظرفیت ۶۰ هزار شغل برای این اقشار آسیب‌پذیر اجرا شده است.

کد خبر: ۱۳۹٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      خدا حفظ تون کنه