۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
صنایع سنگ مازندران با کمبود کارگر روبرو هستند
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

صنایع سنگ مازندران با کمبود کارگر روبرو هستند

ساری- رحمانی، فعال در صنایع سنگ مازندران کمبود کارگر ماهر و ساده و دریافت تسهیلات را از جمله نیازمندی های فراروی بیان کرد.

ایمان رحمانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در زمینه تولید و طراحی انواع آجرهای سنگی اعم از نما، مجسمه، آب نما و غیره فعالیت داریم، اظهار داشت: در مجموعه ای به وسعت هفت هزار مترمربع در شهرک صنعتی بابلسر مشغول فعالیت هستیم.

وی با عنوان اینکه سه هزار مترمربع سوله و کارگاه داریم، میزان تولید را به طور میانگین دو هزار مترمربع در ماه بیان کرد و گفت: اکثر تولیدات در داخل استان فروش و عرضه می شود.

وی با اظهار اینکه برخی محصولات این کارخانه به دبی، ارمنستان صادر می شود، گفت: بیشترین تولیدات این مجموعه به شهرداری های استان عرضه می شود.

رحمانی با بیان اینکه مواد معدنی و اولیه و سنگ های خام را از دیگر استان ها نظیر اصفهان، تبریز و شیراز تامین می کنیمف گفت: مواد مورد نیاز در داخل استان وجود ندارد.

این فعال در صنایع سنگ کمبود کارگر ماهر و ساده را از جمله مشکلات و نیازمندی ها بیان کرد و گفت: به دلیل سختی کار رغبت کارگران برای فعالیت در این صنعت کم است و پس از مدتی از کار خارج می شوند.

وی گفت: همچنین بهره گیری از نیروهای غیربومی و افاغنه ممنوع است و با آن که تمایل داریم فرزندان استان در این حرفه مشغول شوند ولی با مشکل جذب کارگر روبرو هستیم.

وی افزایش قیمت سنگ خام را از دیگر دغدغه ها برشمرد و با اشاره به درپیش بودن سفر دولت، تامین تسهیلات را از جمله درخواست ها ذکر کرد و گفت: همچنین بیشتر اراضی شهرک صنعتی مربوط به وقف و بنیاد علوی است و تامین سند آن از جمله دغدغه ها است.

کد خبر: ۱۳۹٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha